En liten fundering på gps på hund

TinyWiny

Trådstartare
Läste i en hundtidning om en person som köpte gps till sin hund eftersom han stack hela tiden, hon var så nöjd med gpsen, för annars hade hon fått fixa staket runt tomten:confused: och nu visste hon ju direkt var hunden var.

Jag förstår inte resonemanget:confused:
Hur kan man tycka att deet är ok att hunden sticker hela tiden:confused:

Jag trodde i min enfald att gps användes på jakthundar/eftersök...inte på "vanliga" hundar som sticker.

Sv: En liten fundering på gps på hund

Den kan ju knappast löst bekymret med smitningarna. Bara underlätta för henne att få hem hunden. Jag hade nog lagt pengarna på ett staket istället

Sv: En liten fundering på gps på hund

Irriterande att visa inte förstår att sticker hunden kanske man inte ska ha den lös. Tänk om alla skulle göra så vilket kaos det skulle bli och hur många hundslagsmål skulle det inte bli. Nej sådana människor borde ha skaffat sig ett kramdjur istället...

Jag håller med elmelts. Jag förstår vad hon tänkar men det är den snåla och lata vägen att ta. Vi har GPS för våra hundar men när de böjade komma ut hundgården så fixa vi hundgården inte sätta på GPSen på de.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 914
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 072
Senast: Lazio
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 367
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka