En liten fråga...

Sv: En liten fråga...

Inte för att jag kan något om quarterhästar, men det ser ju GROTESKT ut!!!!!!!!!!!
Kan väl omöjligt vara hälsosamt ?:confused:

Har själv en quarter sto. men det är en stor skillnad mellan mitt lilla sto och dom där halter quarter stona.

Mitt sto

och en halter quarter sto

föredrar själv den mindre typen av quarter.

Samma om du jämför en reininghäst och en pleasurehäst. Och sen kan man tro att endel av de här extrema halterhästarna inte har fått sina muskler så stora ''den naturliga vägen'', men man får inte glömma att de avlar på det största och mest attraktiva. Då blir dom såhär.

e-vitamin och selen, plus säkerligen fler "muskelbyggarmedel" och koncentrerad träning..

har själv sett en broilerhäst som fick högenergifoder och högproteinfoder, reds och tränades hårt och det var mycket muskler på hästen.. inte lika mycket som dom där märrarna men tillräckligt för att det ska se onaturligt ut..

bodybuilder.jpg

Halter-människa?
:rofl::rofl:

hahaha, jag var bara tvungen (a)
Jag tror inte att alla hans muskler sitter där på "naturlig" väg heller..

Uppfödning (rätt gener), träning (bodybuilding-muskeluppbyggnad ej uppsutten) och "rätt" foder.

Jag har "en sådan märr" med bland de bästa blodslinjerna för halter som finns, och kan därför visa hur stor skillnad det är på en häst som fodras och tränas för halter och en som gått som vanlig ridhäst/avelssto som min har gjort. Hon är ändå flerfaldig Europa Champion i Halter men våra halterhästar i Europa är en lång väg från de i USA. Mitt sto exporterades från USA som ettåring. Hade hon fötts upp och tränats som andra halterhästar i USA hade hon varit enorm! Nu används hon i pleasureaveln och ger kanonfina avkommor med underbara rörelser, inte för tunga (med rätt hingst förstås)
(själv kan jag inte hjälpa att tycka dom där hästarna är bland det vackraste som finns :love:)

Mitt sto e: Kid Clu (obs hagbilder...)
Cluannasep30.jpg

Cluannasep22.jpg

Här är hennes bror Kids Classic Style e: Kid Clu
KidsClassicStyle.jpg

http://www.kidsclassicstyle.com/

KidClu.jpg

Pappa Kid Clu (sök på hans namn så kommer det upp mängder av "haltermonster" )

*kl*

Dem ser ju groteska ut, föredrar den mindre quarter typen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 830
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka