En liten bettfråga...

Daimie

Trådstartare
Jag har ridit min arab på ett tredelat tränsbett länge och väl nu. Hon fungerar bra med det, lysnnar på mig och går i en trevlig form. Min tränare tyckte att det inte vore helt fel att byta till ett stångbett. Vi diskuterade lite om ett tredelat bett fast med skänklar, så man kan fortsätta utbilda. Jag vill gärna höra lite erfarenheter från er? Är absolut inte en van sökare i bettdjungeln.

Sv: En liten bettfråga...

Om du känner dej bekväm i att byta så är det väll bara att testa, det finns ju tredelade med korta skänklar att börja med, försök att hitta ett liknande det bettet du har, både i material och utformning, förrutom skänklarna då, efterssom din häst trivs med vad ni har.http://www.highridge.se/pages/resources/shopImages/48/thumbs/252492.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Nej, hittade under 3-delade tränings bett när jag sökte, tror inte det är nåt spec. märke...

Annars finns det ett annat bra bett som är lite "mittemellan" stång och tredelat bett.Hööks har det: "Stångbett med kopparrulle".Det fungerade jättebra på min arab när jag red western.

Du borde gå øver till Billy Allen. Det kan du anvænda som ett trænsbett och sedan prova dig fram med bettskænklarna som finns på det.

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 177
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka