En lite varmare hov

charmant

Trådstartare
Igår hade min påller en bakhov som var lite ljumen.Ingen hälta eller nåt utan han var som vanligt.Han vilade både i går och i dag.Idag var hoven samma temp på som de andra.Vad kan detta ha varit?Han är som vanligt.Ska kanske tillägga att han har en galla på det bakbenet om det kan ha nåt med saken att göra.I morgon kommer hovslagaren.Ska prata med honom med så får vi se.Är det någon som har nån fundering på vad det kan vara när dom blir lite varma så bara en dag.Tacksam för svar.

Har han puls? Svampig i benet? Reagerar för visitertång? Låter som en klockren hovböld för mig. Behöver absolut inte vara halta vid hovböld.

Hovslagaen sa inget i dag om det så jag avaktar och ser efter vad som händer.Ingen svampighet alls.

Liknande trådar

Hästvård Hej Hjälp mig spåna. I början på maj tyckte stallägaren att min häst var halt på ett bakben vid intag utan andra symtom. Morgonen...
Svar
17
· Visningar
2 106
Senast: Ace
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 257
Hästvård Först och främst, jag har varit i kontakt med veterinär och ska återkoppla till denne under morgondagen för att se om och hur vi ska gå... 2
Svar
22
· Visningar
3 580
Senast: EmmaW
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
4 148
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10