En levande häst som borde varit död

Sv: En levande häst som borde varit död

*KL*

Är det inte helt onödigt tat diskutera och bråka med Snigelfarmor eftersom hon redan har en bestämd åsikt om att travfolk är dumma i huvudet och att de misshandlar sina hästar.

Enda sättet att få henne att inse annorlunda är att låta henne praktisera i ett bra travstall och jag tvivlar på att någon av de bra tränarna skulle vilja ta emot henne med den attityden.

Visst har jag också varit i travstall där det är misshandel av travhästar, jag har varit hos en undertränare till en av travtränarna i sverige som har (hade då iallafall) flest unghästar till start varje år, tack vare den tränare jag var hos, den tränaren var ett monster.

Jag har också erfarenhet av travhästägare X som köpte "skrutthästen" som ingen kunde hantera och gjorde den till hästen som sprang in 1 164 363:- till henne, för att hon såg hästen och vännen och brydde sig om honom.

Jag har många som både visat bra och dåliga versioner av travvärlden... och av ridvärlden.

Jag kan visa upp hästbilder på ridhästar, dressyr och hopp, wester och andra grenar, där hästens bästa satts åt sidan för människans egoism och önskan att styra, kontrollera och vinna...

Jag ska inte ens gå in på hur hästarna på K1 lever (arméns stall i stockholm). DE lever som maskiner. Enda gången de får gå i hage är på sommarbetet. Vintertid får de stå på stall, förutom då de ska ridas. De får inte gå ut EN endaste timme i hage.

Så det vore samma sak at starta upp en debatt om att ridfolk är dum i huvudet, för allt du säger Snigelfarmor, går att vända till ridfolk med. Inte alla... men några, samma för trav som för ridfolk...

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (NSD) Ridinstruktör Karin Vågstedt, också känd som Bränna-Karin, har avlidit i en ålder av 67 år. Hennes närmaste är maken Kjell-Olof...
Svar
5
· Visningar
3 980
Senast: aldente
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NSD) Hos fembarnsfamiljen Pohjanen-Tegelid på Sirillus är hästen ett naturligt inslag i helg och vardag. För Patrik Tegelid, 36, har...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NSD) Ryttare som tävlar för annan förening får betala dubbelt så mycket för ett terminskort jämfört med övriga medlemmar och ryttare...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: kopparberg
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (PT) Det är inte varje dag man ser en ängel vinna en hästhopptävling. Detta kunde man dock få uppleva när Arjeplogs ridklubb firade...
Svar
0
· Visningar
777
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama