En levande häst som borde varit död

Sv: En levande häst som borde varit död

Jag håller själv på med trav och känner hon som ägde hästen i fråga. en travhäst kan visst vara ens älskade vänn, men inom trav så håller man ju på med trav så om en häst inte kan springa eller inte är nog bra så säljer man den, när man håller på med trav vill man ju ha hästar som springer in pengar och dom som inte gör det säljer man till nån som kanske kan få dom att springa bättre. har själv haft hästar som inte har sprungit och kommit till mig och blivit jätte bra, sen har jag haft hästar som inte har sprungit bra ghos mig med blivit bra hos sin nya ägare. det är upp till var och en om man vill ta bort sin häst som inte kan springa eller inte vill, jag ägde en häst som vart skadad ett antal gånger och då lånade jag ut den på foder, men tillslut fick jag veta att dom som hade han då tänkte tävla med han, jag skulle hämta tillbacka hästen men han vägrade ge tillbacka den så jag fick dra in polisen i de hela. men fick min häst och han fick gå till slakt då .. om man har en häst som man älskar kanske man inte vill sälja den för att man inte vet var den hamnar, jag kan ju sälja min häst till nån som säljer den vidare och vidare och vem vet tillslut kanske den hamnar hs nån som inte tar handom den rätt. om jag tar bort min häst ve jag ju att den har det bra. och till hästen det handlade om: han var halt och det syntes inte eftersom att hon inte hade börjat använda han än, hon som ägde och födde upp hästen hade försökt med allt men han blev inte bra. hon ville nog bara hästens bästa när hon lät den åka på slakt.

hon som ägde hästen bor i boden och hästen stod hos en tränare i skåne så hon kunnde inte följa hästen ..

JA, GUD VA ROLIGT, HIHIHI.. :rofl: :rofl: :rofl:
intresseklubben antecknar att ambra tyckte lines var rolig när hon vågade skälla på snigelfarmor. 14 år?

Vad jag menade är att det finns ingen travtränare som ÄLSKAR sina hästar, då skulle de inte överleva.

Är du riktigt sann??
Trodde du skämtade vid ditt första inlägg i denna tråd men... men..:crazy:
Tydligen inte

Fick inte du några leksaker när du var liten?? :confused:

En travtränare är också människa och även denne har känslor..något som andra inte tycks ha..här..

AM

vilken verklighet lever du i? Tror du stig h älskar victory tilly..? eller tror du janne pussar på sina hästar när inte kameran är där..?
jag har känslor, har därför svårt att jobba i travstall...

vilken verklighet lever du i? Tror du stig h älskar victory tilly..? eller tror du janne pussar på sina hästar när inte kameran är där..?

Ja, jag tror Stig H älskar Victory Tilly... :love:

Jag tycker faktiskt ärligt synd om dig!
Din verklighet måste vara fruktansvärd... :cry:

nu får du sluta.....:devil:

vad är du för slags människa igentligen??:confused:

så du menar att människor som arbetar med travhästar inte har kännslor för dom??

det var det dummaste:mad:

När det kommer till just Victory Tilly så älskar Stig H den hästen så mycket att han fick honom i födelsedagspresent och nu får han leva till livets slut TILLSAMMANS med Stig H på en av dennes gårdar..

*här tar Trygg snigelfarmor i örat och bär med henne ut*

Vilken värld jag lever i??
Jo det kan jag tala om.
Just i den världen som du inte kan vara i eftersom du tycker det är så svårt.

Och eftersom du inte har koll på nåt som du inte befinner dig i, så kan du väl knappast såga hela tränarkåren.

Att just nämna Stig H och Victor säger ju en del.
Stig H fick Victor efter avslutad karriär. Hästen kommer att gå kvar på gården som pensionär..

AM

för vad skulle fansen säga om han slaktades som alla andra avdankade travare..

Jag påstår ej heller att andra sporter med hästar inkluderat älskar dem, så travet behöver inte känna sig exklusivt utpekat.

Sen, vad är det för låga kommentarer som skrivs, min verklighet ser ut så, och er verklighet ser ut på ett annat rosa sätt. Det gör det inte annorlunda för att ni tycker jag är dum...

nafayette, om travvärlden har förändrats så mycket att travtränarna älskar sina travhästar, på två år...man älskar när den man tränar vinner, man älskar inte hästen. I stora drag..finns säkert undantagsfall, men anatgligen är det inte topptränarna.

för vad skulle fansen säga om han slaktades som alla andra avdankade travare..

Jag påstår ej heller att andra sporter med hästar inkluderat älskar dem, så travet behöver inte känna sig exklusivt utpekat.

Sen, vad är det för låga kommentarer som skrivs, min verklighet ser ut så, och er verklighet ser ut på ett annat rosa sätt. Det gör det inte annorlunda för att ni tycker jag är dum...

nafayette, om travvärlden har förändrats så mycket att travtränarna älskar sina travhästar, på två år...man älskar när den man tränar vinner, man älskar inte hästen. I stora drag..finns säkert undantagsfall, men anatgligen är det inte topptränarna.
Men ge dig nu!:mad:
Du har gång på gång varit inne på trav och bevisat och över bevisat att dina kunskaper om trav är näst intill obefintliga! Trots att du säger dig vara så insatt och jobbat med trav, så kan du inget alls...
Och trots att vi som jobbar med det, lever med det och så gjort längre än du levt, säger att du har fel, det är inte si eller så, så fortsätter du...
Bara jag har gett dig säkert 200 ex på travhästar som är älskade över allt annat, du lyssnar ju inte? Har du problem med att läsa och förstå, eller vill du bara så himla hemskt gärna att travet ska vara en grym historia med hästar som insats?
Skaffa dig istället grunläggande hästkunskap, så lär du snart inse vad travet går ut på...

Skulle Stig H behålla Victory Tilly på sin gård som pensionär för att fansen skulle rasa om han slaktades? :rofl:
Varför skulle Stig H inte älska Vicktory Tilly? Varför skulle ens någon jobba och slita som travfolket gör, dag ut och dag in med hästar om man inte tyckte om djur i allmänhet och hästar i synnerhet?

Jag undrar igen hur din verklighet och ditt liv ser ut, när du är så fruktansvärt bitter!?

glöm inte att det var en travhäst och inte en älskad vän.

Du får ursäkta men just din inställning hittar man ofta bland ponny"tanter"...

En arrogant inställning med noll på fötterna.
Ungefär som om jag skulle gå in på ett hoppforum och hävda att alla hoppryttare barrar sina hästar med häftstift..
Alla distansare spöar djuren och mutar domarna..
Alla dressyrmänniskor trycker ihop sina hästar så makalöst att dom lider av kroniska ryggskador.

Eller kanske att alla tränare i alla grenar jobbar oseriöst och vill bara tjäna pengar..

Just den mentaliteten hittar man bland ponnytanter innehavande 3 eller fler övergödda shettisar.
AM

Du får ursäkta men just din inställning hittar man ofta bland ponny"tanter"...

En arrogant inställning med noll på fötterna.
Ungefär som om jag skulle gå in på ett hoppforum och hävda att alla hoppryttare barrar sina hästar med häftstift..
Alla distansare spöar djuren och mutar domarna..
Alla dressyrmänniskor trycker ihop sina hästar så makalöst att dom lider av kroniska ryggskador.

Eller kanske att alla tränare i alla grenar jobbar oseriöst och vill bara tjäna pengar..

Just den mentaliteten hittar man bland ponnytanter innehavande 3 eller fler övergödda shettisar.
AM
*Host* Det där är ju vad Lilla Snigeln tror :eek:

glöm inte att det var en travhäst och inte en älskad vän.

*Host* Det där är ju vad Lilla Snigeln tror :eek:

Det så är så tragiskt är att just "experten" i ämnet var helt okunnig inom travet för ett par år sedan..
I alla fall om man tittar på "startade tråd" historien.

Vi övriga som är så gamla att vi är gråhåriga och haft häst hela livet, begriper inget, kan inget om trav, har hjärtlösa typer som vänner och håller på med slaktobjekt..

Och så finns det andra som knappt varit med inom sporten men vet allt..:confused:

AM

Senast ändrad:

Om travtränarna älskade hästar skulle vi inte ha travtävlingar, det hade inte funkat att travtränarna stod o gullade med alla hästar som inte sprang in pengar men var trevliga o älskvärda.

Jag kan inte heller förstå hur ni här inne anser er vara kvalificerade att försvara andra, jag tror ju inte att gräddan, proffsen hänger här..

Har ni nånsin reflekterat över vad er sport går ut på, inte är det umgänge med Hästen, djuret hästen, utan ett levebröd som inkluderar hästar, pengar, ära o berömmelse, och hårt slit. Hästen kommer så att säga både först och sist. De flesta travkuskar/tränare kör bara snabbjobb med hästen, de har inte ens tid att skritta fram eller av sin "älskade vän". Klappar om den, eller rent av pussar den?? gör man om någon tittar.

Bara för att man inte älskar sin häst behöver den inte lida, det är ni som läser in det, JAG har inte påstått att hästar behöver kärlek. De behöver sociala kontakter med andra hästar, frisk luft, stråfoder och att utrustningen är fräsch och en schysst människa som gör sitt bästa för att lidandet ska minskas mot noll. För vad man än gör med sin häst/ponny ingår det ett lidande. Det kan räcka med en snubbling så att hästen rycks i munnen, alltså inget medvetet. Men ett lidande.
Kärlek, det behöver människor. Inte hästar, och det får de inte heller i ett proffsstall, för då hade det inte gått runt. krasst.

Sen kan man ju reflektera över hur många hästar som kanske får Kärlek, men inget av ovanstående. Många inom alla discipliner...främst kanske dressyr och galopp.

travhästarna får vist kärlek, kanske inte just av sin tränare men av sin skötare och i många fall av sina ägare.

så vist får dom kärlek, vet många tjejer och killar som tagit det mycket hårt när ägare eller tränare bestämt att hästen ska flyttas till ett annat stall.

vist så är det väl så i många fall att man kommer ihåg dom hästarn som gick bäst, men en del blir ihåkommna bara pga sitt sätt och personlighet, även om just den hästen inte sprang in en krona...

sen så är det väldigt svårt för en tränare att hinna med att gulla och gosa med alla hästarna, skulle ju ta en hel dag och då skulle dom ju inte hinna tränas och tränaren skulle aldrig hinna köra några lopp.

det är väl därför dom anställer personal som gör dom uppgifterna dom inte hinner med, pyssla om, skrita av, jogga fram eller vad det nu kan vara.

p.s jag har faktiskt "kommit" på två av fyra tränare jag jobbat åt stå inne i en box och pratat och myst med hästen som bodde där.d.s

Om travtränarna älskade hästar skulle vi inte ha travtävlingar, det hade inte funkat att travtränarna stod o gullade med alla hästar som inte sprang in pengar men var trevliga o älskvärda.

Jag kan inte heller förstå hur ni här inne anser er vara kvalificerade att försvara andra, jag tror ju inte att gräddan, proffsen hänger här..

Har ni nånsin reflekterat över vad er sport går ut på, inte är det umgänge med Hästen, djuret hästen, utan ett levebröd som inkluderar hästar, pengar, ära o berömmelse, och hårt slit. Hästen kommer så att säga både först och sist. De flesta travkuskar/tränare kör bara snabbjobb med hästen, de har inte ens tid att skritta fram eller av sin "älskade vän". Klappar om den, eller rent av pussar den?? gör man om någon tittar.

Bara för att man inte älskar sin häst behöver den inte lida, det är ni som läser in det, JAG har inte påstått att hästar behöver kärlek. De behöver sociala kontakter med andra hästar, frisk luft, stråfoder och att utrustningen är fräsch och en schysst människa som gör sitt bästa för att lidandet ska minskas mot noll. För vad man än gör med sin häst/ponny ingår det ett lidande. Det kan räcka med en snubbling så att hästen rycks i munnen, alltså inget medvetet. Men ett lidande.
Kärlek, det behöver människor. Inte hästar, och det får de inte heller i ett proffsstall, för då hade det inte gått runt. krasst.

Sen kan man ju reflektera över hur många hästar som kanske får Kärlek, men inget av ovanstående. Många inom alla discipliner...främst kanske dressyr och galopp.
Och återigen visar du hur oinsatt du är i travsport... :smirk:
Kan du inte bara vara tyst tills du vet vad du talar om? :crazy:

Du har aldrig funderat på om vi, som försvarar sporten i denna tråd, kanske umgås med "gräddan" ??
VA???????????????
Som även till stor del är våra vänner..

Om du vore en travhäst så skulle vi nog säga att du både har Murphy och helstängt..
Eller som jag sa förut..ponnytant med fördomar.

AM

Snälla snigelfarmor..

Nu måste du berätta för oss vem/vilka du har varit hos!

Jag har frågat dig flera flera gånger förr men du vägrar att uppge namn.

Jag håller med dom andra att din kunskap om trav måste vara baserad på något stall som inte är representativt.

Kommer du ihåg när du tex skrev att tjejerna fick köra stona och killarna hingstarna!:D
Att det inte var individen att köra som spelade in utan vad människor och hästar hade mellan benen?

Bara det påståendet avslöjade så mycket..

Så snälla, berätta nu vilken lallare du har fått dessa griller ifrån.
Får vi inget namn från dig så råder jag ALLA att fullständigt ignorera snigelfarmor när hon kommer med sådana helt ointelligenta påståenden och betraktelser.

Men ring gärna Hasse Aro och tipsa honom om majoriteten av sveriges hästfolk, dvs travfolket, är psykopater, dvs saknar empati och endast handlar i egenmäktigt syfte,..så att det blir en ny infallsvinkel på programmet "Ondska" på 3:an..

Om du använder det sunda förnuftet..vad är det som säger att DU har rätt och travfolket fel?
VAD har du för belägg för det?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (NSD) Ridinstruktör Karin Vågstedt, också känd som Bränna-Karin, har avlidit i en ålder av 67 år. Hennes närmaste är maken Kjell-Olof...
Svar
5
· Visningar
3 980
Senast: aldente
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NSD) Hos fembarnsfamiljen Pohjanen-Tegelid på Sirillus är hästen ett naturligt inslag i helg och vardag. För Patrik Tegelid, 36, har...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (NSD) Ryttare som tävlar för annan förening får betala dubbelt så mycket för ett terminskort jämfört med övriga medlemmar och ryttare...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: kopparberg
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (PT) Det är inte varje dag man ser en ängel vinna en hästhopptävling. Detta kunde man dock få uppleva när Arjeplogs ridklubb firade...
Svar
0
· Visningar
777
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama