En kort fråga till er kunniga !

cetzyboy

Trådstartare
Skall jag välja HP pavilion dv8199EA eller HP Pavilion dv4388EA ???

Måste bestämma mig fort !!!
/Cetzy
 
Sv: En kort fråga till er kunniga !

Vad skall du använda den till och vem betalar kalaset?

Det är ju två relativt olika maskiner, en AMD med mer av allt och en Intel med lite midre.

Känns som att surfar du mest och håller på med office och värderar liten,lätt dator högt är HP Pavilion dv4388EA rätt val.
+:Vikten
-:Lite minne och hårddisk


Skall du börja redigera film eller titta mycket på film, jobba med lite tyngre saker, bildredigering osv. och kan tänka dig en större dator så är HP pavilion dv8199EA ett bättre val.
+:Mycket minne och hårddisk
-:Vikten
 
Sv: En kort fråga till er kunniga !

Inga dåliga maskiner.

Personligen så tycker jag allt över 15'4 skärm är lite för stort att enkelt ta med sig överallt.
 
Sv: En kort fråga till er kunniga !

Oj vad svårt !!!
Jag betalar själv och skall ha den hemma och installera trådlöstnätverk, så den skall bara bäras inne.
Jag är själv urusel på datorer och arbetar mest med office.
Prisskillnaden är inte så stor .
Men det är bra datorer alltså ???:o
/Cetzy
 
Sv: En kort fråga till er kunniga !

Bägge datorerna är bra.

Det låter som att du inte kommer att släpa runt på den så mycket och då skulle jag rekommendera pavilion dv8199EA, större skärm, snabbare och är inte prisskillnaden stor så finns det ingen anledning att välja den andra.
 

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 023
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 102
Senast: Barbabelle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 911
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp