En galoppsadel..

D

Debra

Jag letar efter en galoppsadel, men det är lite svårt att hitta en! :(
Vill helst ha en i läder och den ska inte väga mindre än 1kg eftersom att jag inte ska använda den till löp, utan bara som träningssadel.

Någon som har några tips? :bump: :bow:

Har letat över allt! :confused: ...känns det som i alla fall...

Kanske några galopptränare man skulle kunna höra med om dem har någon begagnad galopp/träningssadel de skulle kunna tänka sig att sälja...? :cool:

Sv: En galoppsadel..

Jag har köpt en Gibson-sadel och är supernöjd. Ligger bra och är skön. Har haft den i 1½ år nu.
Skall beställa en till, trots att de är dyrare än syntet.

Det är ju en Gibson-sadel jag vill ha :smirk:

Sedan har jag kollat på galoppshop.com, där finns det. Men inte så många att välja emellan. Bättre att köpa en begagnad. :angel:
Men tack för tipset iaf. ;)

Kollade själv. Frakten i mitt fall låg på närmare 900 kr...

Måste väl finnas någon i det här landet som säljer Gibson.

Om det är en begagnad du vill ha kan du ju annonsera efter en, typ på isolaracing lr i löpprogrammen:smirk:

Oops.. hmm, jag anade att frakten låg på rätt mkt.. :crazy:

:p

Frakten även från England är dyr. Kan man samköpa bör det bli billigare.
Pm: mig om du vill samköpa! Jag behöver en till!

Jo, jag har funderat på att eventuellt köpa en helt ny Gibson... fast jag är inte säker än. Ska fundera på vad totalkostnaden kan ligga på... Fast om man samköper drar det ju ner på det lite!
:d

ett tips åk till en galopp bana typ TÄBY dom har en sadel makare där och dom har även sadlar till salu mvh sanna

Jag hade gärna åkt till Täby, men jag bor en bit ifrån och har inte vägarna förbi särskilt ofta, så det blir lite omständigt. :cool:

Köp absolut inte från galoppshop.com om du inte har all tid i världen att vänta på sadeln. Det ska ta 3 dagar står det och jag har väntat snart 4 veckor på min nu. Och när man ringer och frågar så säger dom bara att den är skickad och du borde ha den inom några dagar.. Det svaret har jag fått typ 10 gånger nu... :/

fick du din sadel från galoppshop någon gång? Jag har beställt en säkerhetsväst som aldrig kommer..... får inte tag på någon där på telefon eller mail.... Är det någon mer som råkat ut för samma sak?? Eller någon som fått sina grejor från www.galoppshop.com?

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
807
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar