en fråga..

aprilia

Trådstartare
..kan man hoppa med strykkappor fram? skyddar det lika bra som senskydd? eller?

haha, ngt dum fråga.. :p men tacksam för svar! :bow:

Sv: en fråga..

självklart kan du göra det. På min skola där jag går rida alla hästarna med höga stryckapor fram - även på hopplektionerna.

Men dom kanske inte skyddar lika bra som ett par senskydd, eftersom senskydd skyddar senan och offtast är gjorda i hårdare material.

Precis som Panikie skriver; visst kan du!

Jag tycker dock inte att strykkappor är det optimala vid hoppning. De skyddar ju för strykningar och väldigt dåligt för slag mot senan. Senskador är ju dessutom ofta värre än strykningar också.

Men de är bättre än inget alls! :)

Det klart du kan hoppa med det. Men dom skyddar ju typ bara insidan och inte senor. Ett par senskydd är ju hårda runt om.

okej, va precis de jag tänkte också. senan skyddas ju inte lika bra med strykkappor.. å då känns det som att man hellre sätter på senskydd.

tack för svar! :bow:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Red_Chili
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 783
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar