En fråga till er westernryttare

Sv: En fråga till er westernryttare

Jag tycker att ett forum är ett utmärkt ställe att lägga ut en fråga på. Man kan få många svar om man har tur.
Av dig har jag inte fått något svar på den ursprungliga frågan. Du har svurit och kallat mig fördomsfull. Du är less på dyngsnack och tokless på skitsaker. Skapa en egen tråd, där du tar upp sådana saker och få utlopp för dina aggressioner!

Jag tycker att ett forum är ett utmärkt ställe att lägga ut en fråga på. Man kan få många svar om man har tur.
Av dig har jag inte fått något svar på den ursprungliga frågan. Du har svurit och kallat mig fördomsfull. Du är less på dyngsnack och tokless på skitsaker. Skapa en egen tråd, där du tar upp sådana saker och få utlopp för dina aggressioner!

*asg*....nej inget svar på frågan från mig, jag anser att jag trots en hel del kunskap om westernridning och träning inte har belägg för att kunna svara på varför ryttaren du såg gjorde som hon gjorde eller varför!! Dock har jag svarat på dina frågor riktade till mig!

:rofl:

Vill du inte ens berätta varför och hur mycket du tränar ryggning? Det vore ju intressant eftersom du enligt dig själv har en hel del kunskap i westernridning och träning.

Vill du inte ens berätta varför och hur mycket du tränar ryggning? Det vore ju intressant eftersom du enligt dig själv har en hel del kunskap i westernridning och träning.

Varför, hur och om jag tränar ryggning...det skulle jag kunna svara på, visst...men jag svarar aldrig för någon annans träning eller ideér om varför, när och hur!!
Och om min ev. kunskap säger jag bara...:angel:...kanske inte har en aaannning om western...:)

Du, tack för den kortvariga bekantskapen! Jag ryggar tillbaka härmed. Adjöss och goodbye!

Med fördommar i ropet får jag en känsla av att du WR är ung och inte har något bättre för dig än att skapa reaktioner på ett forum, som förövrigt är en plats för att mötas och ha diskussioner.
Om vad man vill med vem man vill.
Jag ser inga problem med att TS ville få mer kunskap om något hon inte visste så mycket om. :bump:

Senast ändrad:

Ett forum är ju till för att fråga och utbyta kunskap. Hur i hela friden ska man våga ställa frågor om man blir bemött som Tuuli?:eek:
Hennes fråga var enligt mig super relevant!

Ett forum är ju till för att fråga och utbyta kunskap. Hur i hela friden ska man våga ställa frågor om man blir bemött som Tuuli?:eek:
Hennes fråga var enligt mig super relevant!

Absolut så är själva frågan relevant...men kontentan blev att den aktuella ryttaren blev påhoppad av flera...
Och som jag tidigare sagt...ingen kan svara på vad den personen höll på med och varför??
För frågan gällde väl i första läget det TS sett just den ryttaren göra?
Det är det jag opponerat mig mot...!

:)

Absolut så är själva frågan relevant...men kontentan blev att den aktuella ryttaren blev påhoppad av flera...
Och som jag tidigare sagt...ingen kan svara på vad den personen höll på med och varför??
För frågan gällde väl i första läget det TS sett just den ryttaren göra?
Det är det jag opponerat mig mot...!

Jag kan inte i något inlägg se vart den ryttaren kan ha blivit påhoppad. Tuuli endast berättade varför hon fick denna undran. De flesta svarade ju vad de trodde och delgav sin kunskap inom området, just som det är tänkt att ett forum ska fungera.

Trist med dålig stämning i en helt vanlig fråge-tråd!

Jag kan inte i något inlägg se vart den ryttaren kan ha blivit påhoppad. Tuuli endast berättade varför hon fick denna undran. De flesta svarade ju vad de trodde och delgav sin kunskap inom området, just som det är tänkt att ett forum ska fungera.

Trist med dålig stämning i en helt vanlig fråge-tråd!

:banana:Var och en uttrycker sin åsikt, precis!! Så även jag...:):)

Dilemmat med såna här frågor är att det inte går att svara på vad som gjordes just den gången. Allt är ju upp till betraktaren.

Olika åskådare kan uppfatta vad de ser på helt olika sätt.
En person kanske tycker att den här ryttaren backade nästan hela ridpasset. En annan person som tittat på kanske inte alls hade tyckt det.

Så i det här fallet kan det ha varit en glad amatör som missuppfattat något...
ELLER
Så kan det ha varit en rutinerad ryttare som visste precis vad den gjorde och hade syfte och mål med sitt handlande.

Det har funnits ett antal trådar här Buke där åskådare har missuppfattat situationer och personer har oförtjänt fått kritik...

p.s. jag svarade nu bara på ett svar i närheten, så dessa rader är inte riktade till någon speciell, utan mera allmänt...

Vilken härlig och livlig tråd:D

knepig fråga att svara på TS men du har fått några bra svar iaf !

kan det handla om någon form av sjukgymnastik för hästen den hade varit skadad el sjuk om jag förstått rätt?

har för övrigt ingen aning om anledning föruom att man över lag backar lite mer inom western.

Ha de bra! :)

Jag håller helt och hållet med, tycket det är rent av skit trist av detta bässervisser snack, fast jag tycker inte att det bara är tjejer som pratar, utan även killar dom "bättre" tränarna som är så respekterade och omtalade, varför stå och titta på om något verkar vara hel galet? det är väl ändå så att man vill se att både häst och ryttare har roligt med varandra! jag är absolut ingen expert men om jag ser att något är fel brukar jag fråga försiktigt om varför denne gör så och om den vill ha tips (om jag har tips)

Jag håller helt och hållet med, tycket det är rent av skit trist av detta bässervisser snack, fast jag tycker inte att det bara är tjejer som pratar, utan även killar dom "bättre" tränarna som är så respekterade och omtalade, varför stå och titta på om något verkar vara hel galet? det är väl ändå så att man vill se att både häst och ryttare har roligt med varandra! jag är absolut ingen expert men om jag ser att något är fel brukar jag fråga försiktigt om varför denne gör så och om den vill ha tips (om jag har tips)

PRECIS!!!! Håller med :bow:

Heeeeey, relax! ;)
TS ställde en fråga till oss här på westernforumet, som jag ser det så är det ingen som har pratat skit om någon. Och man kanske inte frågar en person som sitter och rider varför den gör si och så, med risk för att bli idiotförklarad för att man frågar. Man behöver väl inte ens spekulera i varför, än mindre bli helt från vettet, för att TS inte frågade personen vid det tillfället.
TS ville veta varför man ryggar hästarna, och trodde kanske att det är vanligt förekommande att man ryggar halva ridpasset... :crazy:
:bow::bow::bow::cool:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 909
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025