En fråga till er westernryttare

Sv: En fråga till er westernryttare

Läs inlägg nr 9.
Det är nog du som har fördomar eftersom du tror att jag har fördomar.
Tydligen var det här väldigt känsligt för en del av er som har svarat.

Att "kärringar" och "tjejer" snackar skit om allt och alla hela tiden, känner jag mig inte ett dugg träffad av. Jag har bara ställt en fråga om ryggning till er westernryttare.

Läs inlägg nr 9.

Att "kärringar" och "tjejer" snackar skit om allt och alla hela tiden, känner jag mig inte ett dugg träffad av. Jag har bara ställt en fråga om ryggning till er westernryttare.

Jag uppfattade det inte som en allmän fråga om ryggning, utan som att du ifrågasatte just hennes metoder...
Våga fråga :idea:

Alla sätt är bra utom dom dåliga :cool:

Läs inlägg nr 9.

ABSOLUT INTE KÄNSLIGT ALLS, dåligt försvar av dig....känner mig inte träffad...vet ej vem personen är ifråga.
Men TOKLESS på skitgrejor som ska dras upp, av vilken anledning, vad vill du åstadkomma?? Och varför?? Liksom
Och fördomar har jag inga...jag tar reda på fakta innan jag skitar ner folk:cool:

Läs inlägg nr 9.

INLÄGG NR1 ...det jag refererade till:smirk:
"Jag kan absolut ingenting om hur man tränar westernridning. Men ofta ser man att dom sitter och ryggar och ryggar............
Häromdagen när jag var till ridhuset med min häst, satt en tjej och ryggade minst en halvtimme av ridpasset. Vad ska det vara bra för? Kan ni förklara det för mig?"

Jag vill inte åstadkomma någonting. Jag vill bara veta. Om du tycker att det är en skitgrej att jag vill veta varför westernryttare (eller hon) ryggar så mycket, får du väl tycka det. I våran förening finns det inte så många westernryttare, så jag vet inte om det är vanligt att man gör så. Har liksom inte möjlighet att studera andra och jämföra eller fråga.

Det finns inga dumma frågor det finns bara dumma svar.
Om man undrar något skall man fråga annars lär man sig inte något.
Att ställa en fråga innebär inte att man dömmer någon bara att man vill föstå.

Jag vill inte åstadkomma någonting. Jag vill bara veta. Om du tycker att det är en skitgrej att jag vill veta varför westernryttare (eller hon) ryggar så mycket, får du väl tycka det. I våran förening finns det inte så många westernryttare, så jag vet inte om det är vanligt att man gör så. Har liksom inte möjlighet att studera andra och jämföra eller fråga.

Jaaa...MEEEEEN varför frågade du inte????? Det är ju det jag vill komma till!!! VARFÖR?

Det finns inga dumma frågor det finns bara dumma svar.
Om man undrar något skall man fråga annars lär man sig inte något.
Att ställa en fråga innebär inte att man dömmer någon bara att man vill föstå.

Meh...h*n frågade ju aldrig!?!?!?
H*n frågar här på ett forum där folk inte kan svara på frågan på någon grund...för ingen har sett ryttaren, ingen vet varför någon annan gör på ett visst sätt, ingen vet hur det gick till överhuvudtaget...sååå om TS inte frågade personen ifråga...kan hon inte få ett svar!!!!!!!!!!!!

Meh...h*n frågade ju aldrig!?!?!?
H*n frågar här på ett forum där folk inte kan svara på frågan på någon grund...för ingen har sett ryttaren, ingen vet varför någon annan gör på ett visst sätt, ingen vet hur det gick till överhuvudtaget...sååå om TS inte frågade personen ifråga...kan hon inte få ett svar!!!!!!!!!!!!

:bow: go girl go:D

Tänk vad mycke enklare det skulle bli om fler vågade FRÅGA!
Men jag är ju blond så jag kan me att fråga 'dumt' :rofl::rofl:

Jag frågade henne inte DÅ. Men jag ska göra det vid tillfälle.

Nu vet jag att man ryggar för att träna rygg och bakdel. Efter halterna ryggar man för att stoppa rumpan under sig. Och sen kan man behöva rygga en längre sträcka innan hästen ger efter. Detta har jag lärt mig av dom som svarat konstruktivt på min fråga.

Är det så fel att ställa en fråga till andra, INNAN jag frågar henne?

Om jag hade frågat henne först och sen er (om jag inte hade blivit nöjd med hennes svar), hur skulle det ha sett ut?

:bow: go girl go:D

Tänk vad mycke enklare det skulle bli om fler vågade FRÅGA!
Men jag är ju blond så jag kan me att fråga 'dumt' :rofl::rofl:

Jag med....SUPERBLOND!!!!!!!!!!!!!:
Riktigt korkad med andra ord....:angel:...men vad spelar det för roll om hundra år??:)

Jag ställde två frågor till dig i inlägg nr 30. Kan du svara på dom?

Jag frågade henne inte DÅ. Men jag ska göra det vid tillfälle.

Nu vet jag att man ryggar för att träna rygg och bakdel. Efter halterna ryggar man för att stoppa rumpan under sig. Och sen kan man behöva rygga en längre sträcka innan hästen ger efter. Detta har jag lärt mig av dom som svarat konstruktivt på min fråga.

Är det så fel att ställa en fråga till andra, INNAN jag frågar henne?

Om jag hade frågat henne först och sen er (om jag inte hade blivit nöjd med hennes svar), hur skulle det ha sett ut?

Fråga nr 1: Ja, jag anser att det är fel att lägga ut den frågan på ett forum, allrahelst som du la fram det i första inlägget!:crazy:

Fråga nr 2: Ehum...hur det skulle ha sett ut??:smirk:
Ja hade du frågat personen direkt kanske du för det första hade fått ett bra svar, och då sluppit besväret med den här tråden...
Och om du hade fått ett dåligt svar...jaa...då hade du kanske kunnat fråga någon annan och då dessutom haft ryttarens svar med dig?!?!?!?!

Jaaa...MEEEEEN varför frågade du inte????? Det är ju det jag vill komma till!!! VARFÖR?

Heeeeey, relax! ;)
TS ställde en fråga till oss här på westernforumet, som jag ser det så är det ingen som har pratat skit om någon. Och man kanske inte frågar en person som sitter och rider varför den gör si och så, med risk för att bli idiotförklarad för att man frågar. Man behöver väl inte ens spekulera i varför, än mindre bli helt från vettet, för att TS inte frågade personen vid det tillfället.
TS ville veta varför man ryggar hästarna, och trodde kanske att det är vanligt förekommande att man ryggar halva ridpasset... :crazy:

Heeeeey, relax! ;)
TS ställde en fråga till oss här på westernforumet, som jag ser det så är det ingen som har pratat skit om någon. Och man kanske inte frågar en person som sitter och rider varför den gör si och så, med risk för att bli idiotförklarad för att man frågar. Man behöver väl inte ens spekulera i varför, än mindre bli helt från vettet, för att TS inte frågade personen vid det tillfället.
TS ville veta varför man ryggar hästarna, och trodde kanske att det är vanligt förekommande att man ryggar halva ridpasset... :crazy:

I am sooo relaxed...:banana:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 909
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025