En fråga om mjölkersättning!

No1

Trådstartare
Jag är nyfiken på den ungefärliga kostnaden för 100% mjölkersättning (ingen amning) under de första sex månaderna?

Sv: En fråga om mjölkersättning!

min pojke har fått ersättning från början. jag hade bara lite mjölk som räckte första månaden och då blev det aldrig ett helt mål med bara bröstmjölk, utan det blev först "mammamjölken" och sen ersättning. Han är snart 6 månader. Har ingen aning tyvärr (:eek:) hur mycket det har kostat för oss. men så farligt har det inte varit, för det har inte märkts mycket på ekonomin... :laugh:

vi körde först med babysemp och när han blev 4 månader så bytte vi till babyplus 2 och det går åt ca 2 paket i veckan. Och han är rund och go :) men han äter ju även lite pureér och gröt nu!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: En fråga om mjölkersättning!

ca 2500:- för 4 månaders ersättning. Jag ammade 2 mån, sen gav vi ersättning. Vi köpte Lemolac, och här kostar det 79:-/paketet x ca 2 paket i veckan. Har man tur kanske man kan hitta för 64:-/paketet, har man otur och köper nere i stan kostar det mer än 79:-/paketet. Nu är ju Lemolac dyrare än tex Babysemp, men eftersom det var det första vi provade så bara gick det av farten. ingen mening att byta.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Manji
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 353
Senast: monster1
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar