En förstorad lever

aiquen

Trådstartare
hos en hund är förstås inte speciellt bra, men vad innebär det egentligen? Någon som vet?

Sv: En förstorad lever

Alltså jag vet inte vad det är, men är det Boy som är sjuk? :(

Jag skrev frågan nyss hemkommen från vet., fast med hunden kvar inne på djursjukhuset för blodprovstagning. Jag var orolig att det var något med levern eftersom vet. var lite inne på det, men tack och lov så visade inte blodprovet någonting, så levern verkar vara OK i alla fall.

Det skulle dock fortfarande vara intressant att veta vad en förstorad lever innebär eller vad det kan leda till, om det är någon här inne som vet. Och om det ö.h.t. finns något generellt svar på det. Eftersom det visade sig att det inte var levern som spökade på min hund, så gick vi ju aldrig djupare in på det, varken vet. eller jag.

Om levervärdena och leverfunktionstesten är bra fungerar uppenbarligen levern som den ska, och det är ju huvudsaken. Visar hunden symptom på leverproblem?

Det finns flera anledningar till att levern är förstorad och prognosen kan man därför inte uttala sig om. Det kan vara allt från en medfött förstorad lever, till en tumör, akut inflammation eller stas.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 089
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 662
Senast: Otherside
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 689
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10