En extra openminded sida!!

S

sisu

Skulle det inte vara bra med ett eget forum för diskussioner kring alternativa ridstilar? Alltså hopkok av alla de slag som vi nu diskuterar på barocksidan:idea: :idea:
Allt hamnar ju där, även sånt som inte har ett dugg med AR eller barock att göra.
En extra openminded sida:banana:
Där vi kan diskutera allt mellan himmel och jord som har med ridningens ädla konst att göra:)

Sv: En extra openminded sida!!

Kan vi inte det här eller vad menar du? Eller är det jag som inte förstår hur du menar?

Barock forumet är ju till för alla "alternativa" stilar som ändå liknar varandra.

Jag gillar att det är en sådan blandning här, men hade velat ha ett forum på ett annat ställe kring enbart Akademisk Ridkonst, eftersom det är mitt intresse. Har funderat på att lägga upp ett forum om det på min hemsida, men inte fått tummen ur än.

Spider84 skrev:
Kan vi inte det här eller vad menar du? Eller är det jag som inte förstår hur du menar?

Barock forumet är ju till för alla "alternativa" stilar som ändå liknar varandra.

Jag gillar att det är en sådan blandning här, men hade velat ha ett forum på ett annat ställe kring enbart Akademisk Ridkonst, eftersom det är mitt intresse. Har funderat på att lägga upp ett forum om det på min hemsida, men inte fått tummen ur än.

Jag är med på vad sisu menar och kan också tycka det är svårt att hitta rätt forum ibland för vissa ämnen. Men det går ju inte att plocka ner det i monekyler :D
Så se nu till att få ut den där tummen :o :D och fixa till din hemsida!!

:p

Yes sir!

Hur ska jag låta er veta när jag fixat det då? Får ju inte lov att skriva det här ju.

vad skall man göra då om man väljer/föredrar att kalla det hela för klassisk ridning, istället för barock och AR?

skall man inte vara här då :o

Just här inne tycker jag att det mer innebär att alla som rider AR, barock eller klassisk eller plockar från alla delar ska vara.

Eller är det bara jag som tycker det? Just med tanke på beskrivningen av forumet?

PAC skrev:
vad skall man göra då om man väljer/föredrar att kalla det hela för klassisk ridning, istället för barock och AR?

skall man inte vara här då :o
Jag menar inte så. ;)
Bara så att du vet är klassisk ridning inte alls samma sak som Barock och Akademisk. För att gör det ännu krångligare så är inte Barock samma som Akademisk heller!:idea: :idea:
Det jag menar är en sida för oss som gör våra egna hopkok, och inte följer någon specifik inriktning.

sisu skrev:
Det jag menar är en sida för oss som gör våra egna hopkok, och inte följer någon specifik inriktning.

Funderar på namn :angel: Kanske "Hopkokning" :idea:
Skojar med dig o du vet ju hur ja kan va!! :love:
Seriöst så vore det kul med ett sånt forum. För det hamnar ju lite mitt i mellan allt annat.
Spider84 du får väl pm:a oss så för vi vidare till andra "intressenter" :)

Ja, elelr varför inte "dressyr". För det är väl det enda vi alla är överens om att vi ägnar oss åt? :angel:

jo absolut att jag har uppfattat att det även råder total konsensus om vad som är *dressyr* :D :o

därför jag kallar det för klassisk ridning och tänkte det undvek klassisk dressyr - för det senare går väl att diskutera också vad som just är klassik dressyr :-) :o

*Taoistik ridning och taoistisk horsemanship* - det skall bli min gren - Klassisk taoistisk ridning - jag skall läsa Lao Tzus Tao Te Ching för hästarna och samtala med dem om texterna och se om de håller med osv

jag skall plåga er med några smakprov

"Tao Te Ching 1

Den Tao som kan beskrivas
är inte den eviga Tao
Det namn som kan nämnas
är inte det eviga namnet
Det namnlösa
är himmelens och jordens begynnelse
Det nämnda är wan-wus, de tiotusen tingens, moder

Den som är fri från begär ser mysteriet
Den som är fylld av begär ser manifestationerna
Dessa två springer ur samma källa
men skiljer i namn

Dessa två är hemligheten
hemligheternas hemlighet
porten till alla under"

betyder ungefär - det som är evigt, ursaken, mysteriet, kan man inte sätta namn på och det kan man heller inte förklara med ord, det kan man bara uppleva, känna - däremot så materialiserar sig den eviga ursaken också i olika manifestationer, wan-wu, alla saker som är, som man kan sätta namn på - men alla manifestationer är från samma urkälla, bara i olika manifestationer då.

Jag tror hästarna kommer nicka instämmande faktiskt när jag frågar dem om de tycker det stämmer.

Och även till denna:

"Tao Te Ching 10

Kan du förmå dina p'o och hun själar att omfamna alltet
utan att de flyr dig?
Kan du samla din livsenergi, chi,
och bli foglig som ett nyfött barn?
Kan du rena din egen spegling
och bevara den fläckfri?
Kan du älska människorna och härska över riket
och förbli en okunnig?
Kan du öppna och stänga himmelens portar
och spela det kvinnligas roll?
Kan du förstå allting i de fyra väderstrecken
och ändå göra ingenting?

Att föda och nära dem
bära utan att äga dem
vårda utan att kuva dem
lyfta utan att styra dem
Detta är den största dygden"

Mitt credo.

Hästarna kan allt det redan i första stycket, andra stycket är min uppgift.

Det var ju det där med *Harmoni* :-)

Senast ändrad av en moderator:

Ja varför inte? En sida där man kan diskutera sin ridning utan att ge den något namn alls. Vi skulle garanterat upptäcka att många är inne på samma linje fast deras ridstilar har olika namn. Vi borde hjälpas åt att se vad som förenar istället för olikheterna. Likheterna är större.

Om de som är intresserade av forumet pm:ar mig så kan jag samla ihop mail adresserna och slänga iväg ett mail när jag fått ihop det. ;)
Och även hur jag har tänkt med det.

bigganl skrev:
Ja varför inte? En sida där man kan diskutera sin ridning utan att ge den något namn alls. Vi skulle garanterat upptäcka att många är inne på samma linje fast deras ridstilar har olika namn. Vi borde hjälpas åt att se vad som förenar istället för olikheterna. Likheterna är större.
Precis vad jag menar:idea: :idea: :idea:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 002
Senast: Enya
·
Gravid - 1år En diskussion med en kollega har gnagt i mig sedan förra veckan. Manlig kollega och kvinnlig kollega pratar om avtal kring ekonomi för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 936
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag har en bekant som är något år yngre än mig, hon är ägare tillsammans med sin syster till två fina ston. Hästarna är välmående...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 227
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar