EN ENVIS HOPPARE!!!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare MIRABELLE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 842
M

MIRABELLE

Hej Min kompis har en sommar häst ett russ!! :bump:

nu behöver hon råd om hoppning :confused:

Hon vägrar eller går över dom även om hon driver jätte mycket :( // MIRABELLE.... :devil:

hästen kanske inte änns gillar hoppningen??
har dåligt självförtroende?, prova först cavaletti bommar och beröm mkt! sadeln kanske inte sitter helt rätt?? din kompis kanske inte har rätt sits?

Men om hästen inte är hoppglad så tvinga den inte! Din kompis kan hoppa med en annan häst.

Om det är samma kompis som viilee tävla sin 3½ och det gäller samma häst så bör ni nog väta med hoppningen ett tag till!

ta små hinder och om hästen vägrar gör emn liten liten vålt och gå på det igen! gör mycket anorlunda ridning inte bara hoppning rid ut mycket! galoppa över långa fällt rid mot en varm röd solnedgång! klätra i backar det finns massa roliga saker man kan göra istälet för att hoppa!
Lycka till//amanda :D

Jag vet hur jag ska ta min 3½ åring, vänd dig gärna till trådskapren, det är hon som behöver råd.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 298
Senast: Mirtai
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Emma-pemma
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Ramona
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 205
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka