Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta är ingenting som man från ASVH sida, förrän alldeles nyligen, vare sig marknadsfört eller förknippat med några speciella förmånar utöver då möjligen ett utskick av bruksprovskatalogen.
Med tanke på hur många det är här som startar trådar i ämnet "vilken hingst ska jag välja" för att sedan komma fram till att de inte ens har ett sto så skulle detta oberoende (finns det sådana personer?) avelsråd ha fullt upp.Fixa ett oberoende avelsråd istället så kan vi ringa dit istället
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag är övertygad att tidningen även är härinne och kikar. För jag tycker att man kan läsa att forumet färgat av sig på vissa delar av avelssidorna. Jättekul och informativt således.
Jag bara undrar hur du menar? Att de hänvisar hit? Att åsikter är lika, eller hur menar du? Jag är bara nyfiken!
jag läserhar inte så mycket att tillföra debatten, men jag lär mig en del
![]()
Det gör mej inget att "nån" sitter å startar upp trådar för att få en debatt om saker och ting, bara smart enligt mejDet finns de som skriver här inne som också skriver i Ridsport - h*n är inte bara här inne och kikar utan skriver i och startar upp trådar.![]()
Bakom flera nick döljer sig också hingstägare/seminimportörer som rekomenderar och startar upp trådar om "sina" hingstar utan att tala om vilka de är. För de som hängt på forumet ett tag känner säkert till vilka som döljer sig bakom nicken men en del verkar svälja reklamen med hull och hår.![]()
Ärligt talat, hur många här är medlemmar i ASVH? Och hur många av er som är medlemmar svarade på ASVH:s enkät där ni hade chansen att tycka till. Det var ju skamligt få svar de hade fått in och så sitter man här i stället och vräker ur sig skit om hur odemokratiskt förbund det är! Det är att kasta sten i glashus. Och nej, jag är inte medlem och svarade därför aldrig på någon enkät heller.
Mer avelsrådgivning eftersträvar många - varför?![]()
Tycker faktiskt att det räcker med att läsa avelsråden på hingstarna, använda sig av ston som fått diplom, klass I eller II (med meriter eller meriterad stam). Användas sig av ston med gröna papper (annars meriter i svår) m m......
Tex skulle vi kanske kunna undvika att en nygodkänd 3 åring får 258 ston..... även om vi vill att de unga skall ha många ston i början...
Det är de hingstarna som rekomenderas att använda - de beprövade/avelsvärderade + de nya för avelsframstegen.Hur många hingstar har avelsråd? Elit, A och nygodkända. Resten då?
Det är de hingstarna som rekomenderas att använda - de beprövade/avelsvärderade + de nya för avelsframstegen.
Resten dvs de som står utan A, Elit och har varit i avel ett tag ska man inte använda....![]()
Jo, men det är ju så man ska tänka. Först ska hingstarna användas flitigt som nygodkända, sen ska man avvakta resultatet. Aerline H har ju tillräckligt många avkommor från sina första år i avel, förhoppningsvis, för att det ska ge en rättvis bedömning.