En eloge till er för alla dåliga idéer ni kommer med!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 96
  • Visningar Visningar 7 620
Sv: En eloge till er för alla dåliga idéer ni kommer med!!

:D Jag tror det är tvärt om, dom får bra ideer härifrån men vill inte erkänna det!;)

KL

Allvarligt så tycker jag det är helt otroligt när man kallar en levande debatt där människor engagerar sig för något som negativ. Det är verkligen att leta efter saker att klaga på. Det är inga demokrater som sitter i ASVH:s styrelse, den saken är klar.

Det har ju hänt flertal gånger att man läser artiklar i ridsport, hästfocus mm om saker som vi diskuterat här, så jag tror också att vi bidrar med många goda ideer som diskuteras över hela forumet för visst är dom här inne och kikar. Jamen se det som en tillgång med internet och dessa forum där vi alla kan mötas och dela med oss av våra erfarenheter och åsikter och även snappa upp ett och annat. Hur bra som helst!:bow:

KL

Allvarligt så tycker jag det är helt otroligt när man kallar en levande debatt där människor engagerar sig för något som negativ. Det är verkligen att leta efter saker att klaga på. Det är inga demokrater som sitter i ASVH:s styrelse, den saken är klar.
Amen:bow: :bow:

kl.
låg o läste ridsport igår o tänkte. Denna tråd måste jag skapa eller läsa när den kommer.:D

Buke är helt enkelt bäst, varje gång jag kör fast på något så tänker jag alltid på buke först. går att få så mkt hjälp och bolla ideer här inne.
Tkr de är tråkigt att dessa hingstägare och andra högt uppsatta människor kastar skit på oss, Dessutom ANONYMT.

nä jag plockar fram stickningen så fortsätter vi precis som förut.

Att många läser vad som skrivs här är ett faktum.

Jag hade skrivit en del här om en tysk hingst. Vi kan kalla den X.

Inte långt efter importeras en hingst hit efter X. Döm om min förvåning när jag kollar den hingstens hemsida och inser att nåt är bekant.

Jodå, de hade citerat mig rakt av härifrån anf mina åsikter om hingstens fader.

Nu föll det sig dock så att jag hade skrivit en sak som jag ville korrigera/förbättre. Så jag mailade helt enkelt hingsthållaren, presenterade mig och gav korrekta faktan. Fick inget svar, men mina citat är fortfarande kvar på hingstens hemsida, direktciterade härifrån! :)

PS. Jag fortsätter väl också sticka ett tag till...

Om nu asvh läser vad som skrivs här på Bukefalos, så är det ännu mer ledsamt att inte vårt kommande avelsråd fortfarande inte har startat, så många gånger som det har funnits en tråd om det.
Likaså artikeln jag skrev om oberoende avelsråd i ridsport(nr 16 2006), svarades inte heller på.

Frågan är vad skall man göra för att de i styrelsen skall vakna.

Fast vi kan lika gärna ses på Falsterbo!

ELLER så bjuder jag med er allihop på hingstvisning i Tyskland! :idea: För det är ju inte så mycket "svenska hingstar"som godkänns här i Sverige ändå!

Nej, nu skojade jag. Det var en dålig idé som de gärna får göra nåt bättre av! :)

"världsomspännande syjunta" .
HAHAHAHAHA.
Undra om det var den Surgubben som fräste år Ameo och mig att vi faktiskt var på ett bruksprov och inte någon DJÄVLA syjunta i fjol?

Tilläggas bör att detta var ej under visning utan i pausen;) , komisk var han ialla fall:rofl: .

Om nu asvh läser vad som skrivs här på Bukefalos, så är det ännu mer ledsamt att inte vårt kommande avelsråd fortfarande inte har startat, så många gånger som det har funnits en tråd om det.
Likaså artikeln jag skrev om oberoende avelsråd i ridsport(nr 16 2006), svarades inte heller på.

Frågan är vad skall man göra för att de i styrelsen skall vakna.
De kan väl ialla fall inte tycka ett avelsråd är en dålig idé??? :confused:
Rafsade t.o.m. med mig stickningen till jobbet idag, stickar frenetiskt när inte mina arbetskamrater ser på!:devil:

jag kan tycka att det är lite små tragiskt att någon från ASVH skall ligga här inne som en ubåt utan att ta del av debatten. Alltså, om det nu finns så många "dåliga" ideer vore det inte en mycket bra kanal för ASVH att nå ut till massorna och korrigera eller berätta hur saker och ting ligger till enligt dem. Jag menar, bara för att denna person skriver i någon tråd då och då kan ju samma läsa "allt" men utan att kommentera.

Tycker faktiskt det luktar "storebror fasoner". :mad:
"De där på Buke som inte fattar något och bara kommer med en massa korkade ideer" men sen står man inte upp och förklarar för oss idioter om hur saker och ting nu egentligen är.

Vi har ju haft hingstägare som gjort detta, och har ju flera importörer här. Varför skulle det vara annorlunda för någon från ASVH? Tycker det skulle vitalisera debatten här och kanske bli en bra kanal för dem att få in lite "bra förslag" också!

Kanske fel tid i månaden eller nåt, men.... är inte detta ännu ett exempel på hästsveriges "vi-och-dom kultur". En liten klick sitter runt olika bord nere i Skåne (ASVH, Swede Horse, Hingshållarfören, Flyinge etc) och klappar varandra på ryggen. Vi andra, som faktiskt börjar bli ganska många fattar inget av vad de bestämmer eller hur det går till.

Sorry om jag hetsar upp mig.... vet inte vad det är :crazy: Sitter ju här med strumpstickorna i "huggläge"
Ni får dra bort hälften sen kanske det finns något vettigt kvar...;)

ELLER så bjuder jag med er allihop på hingstvisning i Tyskland! :idea: För det är ju inte så mycket "svenska hingstar"som godkänns här i Sverige ändå!

Nej, nu skojade jag. Det var en dålig idé som de gärna får göra nåt bättre av! :)

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Mycket gärna!!

Bara en sån sak som att den här tråden är uppe i nästan 600 visningar och bara 34 inlägg är imponerande! Man blir ju nyfiken på vilka som läser! De flesta som har svarat här har jag ju lite koll på, men de andra 500... :crazy:

Bara en sån sak som att den här tråden är uppe i nästan 600 visningar och bara 34 inlägg är imponerande! Man blir ju nyfiken på vilka som läser! De flesta som har svarat här har jag ju lite koll på, men de andra 500... :crazy:

Tja, många av oss är nog det vanliga nyfikna, men tysta gänget ;)
Men nog finns det katter bland hermelinerna också...:angel:

Jag läser!

Ja, man undrar ju lite om hur befattningsbeskrivningarna för de anställda på ASVH ser ut. Borde det inte ingå att sprida så mycket kunskap om hästavel som möjligt, att vara svensk avel till gagn i alla tänkbara former.

Jag tänker på ett citat som vi kört på jobbet ett tag om våra högsta chefer, kanske hört det. Mushroom (alltså champinoner) management: Keep them in the dark and feed them shit! Med tanke på vad som kommer ut från ASVH så är det inte helt långsökt även om jag så klart är lite elak och överdriver en del.

Undervisar i affärsengelska och förklarade management by fear häromveckan, men den där har jag missat!

Tar det med dem efter lovet, det låter som något mycket effektivt!

Här är en till som läser;)

Liknande trådar

Hästvård Vi har fyra unghingstar som går på lösdrift hos en kompis i går morse när hon tittade till dom på morgonen var allt lugnt och de stod... 2
Svar
23
· Visningar
5 171
Senast: Malacki
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns... 2
Svar
24
· Visningar
5 976
Senast: Lyckan i Halland
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det... 2
Svar
26
· Visningar
3 212
Senast: Eldfuxen
·
Avel I flera trådar har det dykt upp diskussioner om sk "oseriös avel" eller "buskavel". Vad säger ni om dessa exempel? 1.Erfaren... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 170
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka