En eloge till er för alla dåliga idéer ni kommer med!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 96
  • Visningar Visningar 7 620
Sv: En eloge till er för alla dåliga idéer ni kommer med!!

En person i ASVHs styrelse, eller vad står annars högt uppsatt för:confused:, som har så lite kurage att de uttalar sig anonymt till en tidningsreporter om ett forum som de dessutom inte ens själv aktivt vågar deltaga i borde inte vara representanter för ASVH, det ger dålig reklam åt hela ASVHs styrelse, trots allt är det ju faktiskt ganska många som läser här, dålig stil tycker jag. En uppmaning till berörd person är att sluta läsa här så slipper du läsa om alla dåliga ideer som en del ganska kunnigt hästfolk har, för jag vet att det finns en hel del av den varan här inne. Fixa ett oberoende avelsråd istället så kan vi ringa dit istället:idea: , då kanske du slipper läsa en del av de dumma ideerna här.

å en till.... :D

Var tvungen att kolla, sen har det liksom blivit lite spännande, så jag är en till som läser... :D

Det är ju jättebra att ASVH följer diskussionerna här. Förhoppningsvis kan de få en bild av hur snacket går bland oss vanliga. Jag tror att det är dags för ASVH att inse att många är missnöjda. I och med att aveln i dag är global så har många kontakter utomlands och när man jämför uppbackningen uppfödare får av sina förbund utomlands med uppbackningen från ASVH kan man inte bli annat än besviken. Men det kanske är så att jag misstar mig och inte förstått hur jag ska dra nytta av ASVH.

Men det stod ju faktiskt inte att det bara var dåliga idéer här bara att den personen försökte komma på bättre idéer när hon/han läste dåliga här. Alla som skriver borde vara glada över att diskussionerna följs från högre ort för då kanske det kan bli förändringar?
Jag har lärt mig massor här och ni som skriver behöver väl inte trigga i gång så negativt på detta, det är ju snarare en eloge att de bryr sig?

Det stod inte att det kom några bra idéer från forumet direkt:angel: .

Eftersom det stod att det var en person med hög ställning i ASVH så antar jag att det var som representant för ASVH personen kommenterade forumet, och inte som privatperson. Det tråkiga är då att ASVH inte kan se något positivt i detta forum, utan istället tar tillfället i akt när de får chansen och klankar ner på forumet, oss "vanliga" uppfödare, som det finns många av härinne, och våra dumma idéer.
Nej, ASVH får nog ändra stil ganska radikalt, i alla fall om jag ska lyssna på dem.

Nej det var inte han, jag vet vem som sa det där med syjunta !!!

Men jag minns surgubben...

jag läser:) har inte så mycket att tillföra debatten, men jag lär mig en del:idea:

*KL*
Alla ni som tycker att ASVH-representanten är "feg" som är anonym, hur fungerar det resonemanget när man själv befinner sig i ett internetforum där alla är anonyma???

Enligt samma tankegång är det ju fullkomligt absurt att någon ska ge sig in i diskussionen från ASVH - för vem i hela friden kan garantera att det verkligen är en ASVH-representant? Och givetvis på andra hållet vem som helst kan ju utge sig för att vara t ex ASVH-representant.

Jag läser en del forum och för samtliga gäller att man får ta allt med en nypa salt och inse att det faktiskt finns folk som i tryggt förvar bakom sin skärm inte gör annat än att sprida lögner, utge sig för att vara någon annan, skriver inlägg enkom för att vigla upp osv. Så även på detta forum.

Detta hindrar givetvis inte att man kan läsa och lära massor, men det går inte komma ifrån att ett internetforum (liksom anonyma insändre i tidnigar tex) trots allt är ett stort brus av information från en anonym massa och måste behandlas därefter (dvs med viss skepsis och med en rejäl dos källkriktik).

Ja visst är det här ett forum där många är anonyma. Jag har aldrig försökt dölja vem jag är, många vet vem som står bakom mitt nick, och jag skriver inget som jag inte kan stå upp för efteråt. Och vi är MÅNGA sådana härinne!

Givetvis är detta ett forum som "skrämmer" etablissemanget, dom har ju svårt att påverka det som skrivs här,,, särskilt om de inte aktivt vågar delta i diskussionerna;)

Jag behandlades som en "okunnig tjej" ett tag efter jag kom till halland, men när de upptäckte vilken släkt jag hade så blev jag plötsligt Ok och ganska duktig...:crazy: över en natt.

Typiskt svenskt ...

Det var det inte. Jag vet vem som sagt det och såg att det inte var han som sa till er i fjol;)

Och nu såg jag också att cirkus sagt detsamma!

Senast ändrad:

Jag är övertygad att tidningen även är härinne och kikar. För jag tycker att man kan läsa att forumet färgat av sig på vissa delar av avelssidorna. Jättekul och informativt således. :D

Jag bara undrar hur du menar? Att de hänvisar hit? Att åsikter är lika, eller hur menar du? Jag är bara nyfiken!

..åh nu läser jag för fullt!!
/Tina

Hänvisa hit skulle aldrig någon annan än forumets medlemmar göra! ;)
mvh

Jag bara undrar hur du menar? Att de hänvisar hit? Att åsikter är lika, eller hur menar du? Jag är bara nyfiken!
Nu har jag ju inte ridsport, men...
Jag kan ju tänka mig att det kan förekomma artiklar om ämnen som nyss varit uppe till diskussion här. Och att frågeställningar som varit uppe här också avhandlas där...
Måste ju vara en guldgruva för den som vill skriva reportage om något, att bara kunna gå hit och knycka idéer och frågeställningar...

Bara en sån sak som att den här tråden är uppe i nästan 600 visningar och bara 34 inlägg är imponerande! Man blir ju nyfiken på vilka som läser! De flesta som har svarat här har jag ju lite koll på, men de andra 500... :crazy:

Jag läser också! Tycker det är kul/intressant/spännande med avlen och hur den förs framåt osv, andras ideer etc, men om jag själv har några lysande ideér att tillföra är osäkert och därför läser jag "bara" :D

Senast ändrad av en moderator:

Visst är det många som är anonyma, men vi är många som under våra profiler länkar till våra egna hemsidor och då kan man ju knappas gå som anonym...

Och visst är det många som är här inne och läser utan att ge sig till känna det märker man när man är ute och pratar med folk, det är många som har "hört någonstans..."= det står på buke...

Enligt ASVH alltså!

I senaste Ridsport står det:

"En högt uppsatt person i ASVH avslöjade att h*n regelbundet läser på Bukefalos och säger "Jag får så många idéer där, framförallt från de dåliga idéer som läggs fram, då börjar jag fundera på hur man skulle kunna lösa det bättre".

/C
Undrar exakt vilka idéer hon/han tycker är dåliga. Jag är inte säker på att ASVH alltid är en representativ företrädare för Sveriges stoägare eller har de mest innovativa idéerna.
Vi får väll känna oss hedrade alla vi dödliga, små och okunniga stoägare i den breda massan. Vi "fyller i alla fall ut" lite i avels Sverige.
För tänk vad tråkigt och pluttigt det skulle vara om de enda som avlade i det här landet vore ASVHs favvisar?

Jag läser också! Tycker det är kul/intressant/spännande med avlen och hur den förs framåt osv, andras ideer etc, men om jag själv har några lysande ideér att tillföra är osäkert och därför läser jag "bara" :D

Ja vi som inte är nere i "avelsträsket" har kanske inte så mycket att tillföra i diskussionen men läser gör vi allt:banana:

Liknande trådar

Hästvård Vi har fyra unghingstar som går på lösdrift hos en kompis i går morse när hon tittade till dom på morgonen var allt lugnt och de stod... 2
Svar
23
· Visningar
5 171
Senast: Malacki
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns... 2
Svar
24
· Visningar
5 976
Senast: Lyckan i Halland
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det... 2
Svar
26
· Visningar
3 212
Senast: Eldfuxen
·
Avel I flera trådar har det dykt upp diskussioner om sk "oseriös avel" eller "buskavel". Vad säger ni om dessa exempel? 1.Erfaren... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 170
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka