Sv: En eloge till er för alla dåliga idéer ni kommer med!!
Haha, ja jag tänkte precis på samma sak!
Är det inte ganska typiskt för den hierarkiska rangordningen?
Jag tycker att andemeningen av texten blir att man är oroad av att man inte kan styra tanken och underordnandet i leden?
Att detta forum två år i rad nämns i ganska negativa ordalag, samt varit tema för diskussion, måste ju indikera en lättare form av panik?
För jag har inte någonsin läst att de kommenterar andra media såsom tex tidningar, på det sätt som det här stackars lilla forumet gör? Någon annan som gör det?
De tyckte det var fantastiskt att så många som var det runt
28’ hade varit inom Equipe. Ser man på enbart bruksprovstråden här så ligger den på en bit över
50’. Vidare har det ju varit en god del spin off trådar så det hamnar ju på ett bra stycke till…
Klart att man blir förfärad att det inte går genom vanliga kanaler! Som är styrbara, av antingen rädsla eller titelrespekt.
Jag tycker det är jättebra att allas röst får bli hörd! Själv försöker jag att tänka på att hålla mig till forumets regler. Andra forum i andra länder är långt ifrån så begränsade som vi är här. Så det är ju märkligt att de hetsar upp sig över de ganska vänliga kommentarerna som läggs här? För oj, vad man får veta mycket på andra forum! Som finns källhänvisning till.
Man är inte van vid att medlemmars röst får publiceras utan censur eller korrektur. Vilket är tråkigt. För vi är många medlemmar i ASVH här inne och ergo kastar de skit på sina egna medlemmar.
Jag är övertygad att tidningen även är härinne och kikar. För jag tycker att man kan läsa att forumet färgat av sig på vissa delar av avelssidorna. Jättekul och informativt således.
Det är ju inte sällan man kan läsa om nyheter, såväl svenska som utländska, långt innan det kommer ut i de traditionella medierna.

Trots att även de större aktörerna är webbaserade numera.
Märkligt att man inte kastar skit på den lustiga och okunniga publiken! Och att de fick kreativa idéer från deras fatala okunnighet! För de är ju i princip de samma som är inne här. Många av oss var nede…. Så vi får väl ta på oss det med? Men å andra sidan är det nog kanske bäst att man håller sig borta från läktarna helt? För det ultimata hade väl varit om bara speciellt inbjuden och kunnig publik hade fått lov att närvara vid dessa arrangemang? Som måste uppfylla vissa kriterier för att bli godkända?
För min egen del kan jag gärna utebli. Jag tar reda på vad jag behöver via andra kanaler. Bruksprovet har jag försökt åka till varje år, främst på grund av mitt intresse och sekundärt för att träffa goda vänner från hela landet. Fast vi kan lika gärna ses på Falsterbo!
Forum som det här gör att större sökljus sätts på organisationerna.
Jag ser det som ett led av att vi lever i en demokrati. Den statiska organisationen (som jag uppfattar det), med dess hierarki har bara gott av att få lite inblick i meningar som inte färgas av rädsla eller respekt.
Keep up friends!

mvh