En eloge till er för alla dåliga idéer ni kommer med!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 96
  • Visningar Visningar 7 620

Cyllene

Trådstartare
Enligt ASVH alltså!

I senaste Ridsport står det:

"En högt uppsatt person i ASVH avslöjade att h*n regelbundet läser på Bukefalos och säger "Jag får så många idéer där, framförallt från de dåliga idéer som läggs fram, då börjar jag fundera på hur man skulle kunna lösa det bättre".

Uppenbarligen bidrar alla debatter här till något, så med andra ord är det bra att vi fortsätter komma med dåliga idéer! :smirk:

/C

Sv: En eloge till er för alla dåliga idéer ni kommer med!!

Ja men det var ju roligt att de försöker ta redan på vad fotfolket går och funderar på.. Mycket positivt! :)
Ulrika

ja bättre det än att vara en "världsomspännande syjunta" som förra årets uttalande var !

Jag tror att MÅNGA, många fler än de som skriver här läser. De som är kunniga och "kända" i branschen tror jag med flit håller låg profil. Jag tycker att det är både synd och bra, synd för att kunskap är aldrig fel, men bra för att jag tror att diskussionerna blir öppnare utan känt braschfolk.

:D Kul att höra att buke gör lite nytta!
Så kom igen tjejer, fram med sticket och virknålen och sätt fart på syjuntan igen!

Haha, ja jag tänkte precis på samma sak!
Är det inte ganska typiskt för den hierarkiska rangordningen?

Jag tycker att andemeningen av texten blir att man är oroad av att man inte kan styra tanken och underordnandet i leden?
Att detta forum två år i rad nämns i ganska negativa ordalag, samt varit tema för diskussion, måste ju indikera en lättare form av panik? :D
För jag har inte någonsin läst att de kommenterar andra media såsom tex tidningar, på det sätt som det här stackars lilla forumet gör? Någon annan som gör det?

De tyckte det var fantastiskt att så många som var det runt 28’ hade varit inom Equipe. Ser man på enbart bruksprovstråden här så ligger den på en bit över 50’. Vidare har det ju varit en god del spin off trådar så det hamnar ju på ett bra stycke till…
Klart att man blir förfärad att det inte går genom vanliga kanaler! Som är styrbara, av antingen rädsla eller titelrespekt.

Jag tycker det är jättebra att allas röst får bli hörd! Själv försöker jag att tänka på att hålla mig till forumets regler. Andra forum i andra länder är långt ifrån så begränsade som vi är här. Så det är ju märkligt att de hetsar upp sig över de ganska vänliga kommentarerna som läggs här? För oj, vad man får veta mycket på andra forum! Som finns källhänvisning till.

Man är inte van vid att medlemmars röst får publiceras utan censur eller korrektur. Vilket är tråkigt. För vi är många medlemmar i ASVH här inne och ergo kastar de skit på sina egna medlemmar.
Jag är övertygad att tidningen även är härinne och kikar. För jag tycker att man kan läsa att forumet färgat av sig på vissa delar av avelssidorna. Jättekul och informativt således. :D
Det är ju inte sällan man kan läsa om nyheter, såväl svenska som utländska, långt innan det kommer ut i de traditionella medierna. :cool: Trots att även de större aktörerna är webbaserade numera.

Märkligt att man inte kastar skit på den lustiga och okunniga publiken! Och att de fick kreativa idéer från deras fatala okunnighet! För de är ju i princip de samma som är inne här. Många av oss var nede…. Så vi får väl ta på oss det med? Men å andra sidan är det nog kanske bäst att man håller sig borta från läktarna helt? För det ultimata hade väl varit om bara speciellt inbjuden och kunnig publik hade fått lov att närvara vid dessa arrangemang? Som måste uppfylla vissa kriterier för att bli godkända?
För min egen del kan jag gärna utebli. Jag tar reda på vad jag behöver via andra kanaler. Bruksprovet har jag försökt åka till varje år, främst på grund av mitt intresse och sekundärt för att träffa goda vänner från hela landet. Fast vi kan lika gärna ses på Falsterbo!

Forum som det här gör att större sökljus sätts på organisationerna.
Jag ser det som ett led av att vi lever i en demokrati. Den statiska organisationen (som jag uppfattar det), med dess hierarki har bara gott av att få lite inblick i meningar som inte färgas av rädsla eller respekt.

Keep up friends! ;)
mvh

Senast ändrad:

:D Kul att höra att buke gör lite nytta!
Så kom igen tjejer, fram med sticket och virknålen och sätt fart på syjuntan igen!

Ehhh.. Vi killar då???;)

Hjärtligt välkommen!
Så länge du har en virknål, vill säga! ;)

Framförallt! Fram med lite dåliga idéer, så att högt uppsatta personer kan få lite motsatsuppslag! :D

mvh

Jösses. Man blir ju iofs inte förvånad. Men precis som hoppsann säger - det är ju deras egna medlemmar som sitter härinne och diskuterar!

Jag har nyss avslutat en 5-poängskurs i politisk konsumtion, och det här är en intressant vinkling på ämnet. Vi har haft många diskussioner om den nya sortens påverkan inom både konsumtion och politik. Numer är inte de politiska partierna lika viktiga, eftersom medborgarna "gaddar ihop sig" i olika grupper på internet i stället och påverkar den vägen. Parallellerna är slående :smirk:.

Jag märker också att Ridsport är klart påverkad av vad vi skriver härinne, ibland nästan så det känns onödigt att prenumerera för vissa artiklar har man redan läst ;).

Ni har väl så gott självförtroende så ni överlever att kallas tjejer nån enstaka gång så fram sticket och sätt fart! ;)

Absolut....Man får väl försöka ta fram sin feminina sida:angel:
Stickat o virkat har jag inte gjort sen högstadiet för >20 år sedan.
Ahh ..har nog ingen sådan sida, men det ska nog gå bra ändå.

Man undrar ju vad vederbörande gör av de BRA ideérna ? Märkligt och bakovänt resonemang att man bara tar till sig de DÅLIGA ideérna.

Jag har iallafall stickningen framme.....

Men inte hade de kunnat skriva att de tar alla de bra idéerna, då verkar det ju som de inte behövs, att vi kan klara oss själv..:angel:
Ulrika

Man undrar ju vad vederbörande gör av de BRA ideérna ? Märkligt och bakovänt resonemang att man bara tar till sig de DÅLIGA ideérna.

Låter som om vår nämnd har mycket svag självkänsla... :angel:

Virkat och stickningen är nu åter framplockat.

Eller så tycker dom bara det. Fast det i själva verket är vi som kommit på dom.

Och jag svär på att de är inne och läser reaktionerna nu!
:rofl:

Vad säger man, spruta gärna bensin på öppen eld?
Brinner det inne, öppna gärna så många dörrar som möjligt! ;)

mvh

:D Jag tror det är tvärt om, dom får bra ideer härifrån men vill inte erkänna det!;)

Liknande trådar

Hästvård Vi har fyra unghingstar som går på lösdrift hos en kompis i går morse när hon tittade till dom på morgonen var allt lugnt och de stod... 2
Svar
23
· Visningar
5 171
Senast: Malacki
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns... 2
Svar
24
· Visningar
5 976
Senast: Lyckan i Halland
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det... 2
Svar
26
· Visningar
3 212
Senast: Eldfuxen
·
Avel I flera trådar har det dykt upp diskussioner om sk "oseriös avel" eller "buskavel". Vad säger ni om dessa exempel? 1.Erfaren... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 170
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka