En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

C

Cani_SWE

har ett problen, vet inte exakt vilken ras som är bäst, några ideer?! denna tråd är mest riktade mot er som har någon av dessa raser men även ni andra med vovve.

tack på förhand.
Caroline:rofl:
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Tja, dvärgschnauzerägare kommer ju att säga sin ras och YTägare sin.....
Det beror ju på vad du trivs med för slags hund och vad du har tänkt ha den till.
Kom med lite mer info!



Rie
dvärgschanuzerägare sedan 11 år.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Det var verkligen två väldigt olika raser du funderar på-inte mkt likhet där inte!

Jag tycker att du ska sätta dig ner och läsa om deras olika mentaliteter, inte bara hur dom ser ut.

Och sedan åka på ngn av de stora hundutställningarna som finns nu i vinter och titta noga på de olika rasernas karraktärer. Och kanske kolla in olika uppfödare.

Jag skulle kunna vara partisk och säga "dvärgschnauzer:) " men det beror ju helt på vad du vill med ditt hundägande...
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

med mitt hundägande, jag vill ha en sällskaps hund o göre enkel agility. Jag vill leka o gå på hundkurser med min hund.
Jag vet att dom är mycket olika, och jag går inte på utseendet när det gäller hund, vill inte deras personlighet ska bli fel ihop med mig.

är det en bra första hund?
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Jag kan ju bara svara för dvärgarna.
Vill man ha en tålig, pigg och glad hund som ställer upp på det mesta, men som har vakt och envishet i sig(Mkt hund i liten kropp) så är det absolut en bra hund.

Ett annat + för rasen är ju att den inte fäller iom att man trimmar den regelbundet.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

En dvärgschnauzer passar till det mesta.

Pigg glad och lättlärd.

Och den fäller inte!!
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Med dvärgschnauzer kan du göra allt det där ;), sen kan det ju hända att jag är lite partisk då jag har två egna. Men jag skulle säga från egna erfarenheter att det är en bra första hund :smirk: .
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

:bump: kul med en massa svar, men jag vill ha mera.

vad gör ni för att aktivera eran hund?
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

jag säger dvärg schnauzer jag!

har 3 valpar till salu nu ;) 2 tikar o en hane lev klara om 4 veckor =)

I min smak är ds mycket vackra hundar. o enkla i sig.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

hur mycket måste man av berädd att betala för en valp
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Dvärgscnauzrarna säljs för ungefär 11000, går att hitta lite billigare och även dyrare. Tänk på att du ska köpa en som rasklubben hänvisar till, då vet du att föräldrarna uppfyller kraven för att få vara i avel. Kolla på http://www.dvargschnauzer.se, där hittar du valpkullar.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Skulle nog satsa på en dvärg jag, helst svart & silver då de är asläcker!!:d
Yorkien är lite för skvätten för min del.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

jag säger dvärg schnauzer jag!

har 3 valpar till salu nu ;) 2 tikar o en hane lev klara om 4 veckor =)

I min smak är ds mycket vackra hundar. o enkla i sig.

Passa dig så inte ngn moderator ser detta, det är emot ALLA REGLER att marknadsföra egna varor på dessa sidor!
Lågt!:mad: :mad: :mad:
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

SÅ himla farligt var det väl inte att man måste ta i sådär och sätta ut ilskna gubbat i parti o minut?

Det var ju knappast en annons, och om det är så att ett forum hjälper folk att få rätt kontakter, är det så fruktansvärt?

Själv fick jag liknande tips på ungefär samma sätt i en tråd här på Buke angående semesterboende i somras. Kan inte tycka det är så fruktansvärt...
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Jag tycker det är över gränserna att marknadsföra sina valpar öppet, det ska vara lika för alla.

Jag kunde valt att meddela moderatorn direkt, om ni föredragit det?

Läs Bukefalos regler innan ni uttalar er i frågan.

Det var ju ingen köpesannons TS skrev ,utan en förfrågan angående två olika raser!

Det finns annonssidor där man kan försöka sälja sina valpar istället:devil:
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Jag kan ju bara svara för dvärgarna.
Vill man ha en tålig, pigg och glad hund som ställer upp på det mesta, men som har vakt och envishet i sig(Mkt hund i liten kropp) så är det absolut en bra hund.

Ett annat + för rasen är ju att den inte fäller iom att man trimmar den regelbundet.

Väldigt bra svar! Jag har en dvärgschnauzer ( iofs en för stor menmen) och det dr stämmer in bra. Han är ganska tuff, men ändå lite reserverad mot främlingar. Men de han gillar blir han verkligen glad att träffa!! Han har en så stor personlighet, väldigt lättlärd och han orkar väldigt långa promenader. Gud vad jag babblar på om min vovve, förlåt... Men det är iaf min första hund! :) Vi har kört agility med han också. Den enda nackdel jag kan komma på är skällandet, men det går ju att träna bort om man vill.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Har haft en York (och min mor flera) tycker dom är svåra att fostra,går sin egen väg och lyssnar när dom känner för det.
ganksa "bjäbbiga" oxå:p ,nej jag skulle valt ett annat alternativ (men det är ju jag det;) )
Dvärgsnauzer har jag ingen erfarenhet av,förutom en av mina chefer ägde en sådan,den verkade trevlig.

Lycka till i beslutet att välja "rätt" ras:)

Mvh Arabizar
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Jag tycker det är över gränserna att marknadsföra sina valpar öppet, det ska vara lika för alla.

Jag kunde valt att meddela moderatorn direkt, om ni föredragit det?

Läs Bukefalos regler innan ni uttalar er i frågan.

Det var ju ingen köpesannons TS skrev ,utan en förfrågan angående två olika raser!

Det finns annonssidor där man kan försöka sälja sina valpar istället:devil:


Jag skiter faktiskt i vilket. Tyckte mest du hade en onödigt otrevlig ton i ditt inlägg.
 
Sv: En dvärgsnauzer eller en Yorkshireterrier

Och jag tycker det är "onödigt otrevligt" att inte acceptera regler och gå över självklara linjer!
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 689
Senast: linnsan
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp