En dum fråga

Z

zzzzz

jag skaffade en långhårig schäfer för ca 5 veckor sedan och då hade han båda öronen ner, efter några dagar reste han på v öra och höll det uppe i 2 veckor sen la han ner det och reste på höger höll det uppe ca 1 vecka. Efter det höll han båda uppe.....men nu helt plötsligt ligger båda ner igen är detta normalt?
Jag köpte honom utan stamtalva men träffade både hans mamma o pappa men börjar nu undra om det är någon annan blandning i honom inte ens säkert att de visade rätt pappa.. vem vet för nu i efterhand verkar de lite knepiga.
Alltså till frågan: vid vilken ålder ska öronen ha rest sig?

Sv: En dum fråga

Frågan är inte dum alls. Det varierar ganska mycket. Nån jag haft reste öronen sig innan han var ett år. Sen en annan var närmare 16-17 månader. Men det vanligaste är nog runt 1 år. Så, det kommer soon or later.

Min valp blir 4 månader på tisdag. Och hans öron står nu helt fint och rakt upp. Det har dom gjort rätt länge nu.
Har gett han laxolja sen 10 veckors ålder, så det har nog hjälpt han en hel del på traven.

Min kompis schäfers öron reste sig när han var nästan 4 månader. Många trodde därför han var äldre men dte är väldigt individuellt hur fort de reser sig.

Jääkäris öron stod vid 9v men dom luta inåt lite.

DSC01277.jpg

När öronen reser upp sig är väldigt individuellt. Vid tandömsningen är det många öron som trillar ner för stunden men de reser sig igen. Sedan finns det ju de öron som inte reser sig igen:(

så himla söt tror jag smäller av ;)
öronen på kenzo har stt likadana ut men lagt sig ner nu men det är bara att hoppas på att det ändrar sig

Jääkäris öron stod vid 9v men dom luta inåt lite.

DSC01277.jpg

så himla söt tror jag smäller av ;)
öronen på kenzo har stt likadana ut men lagt sig ner nu men det är bara att hoppas på att det ändrar sig

På min ställde de sig på ca 10-11 veckor, men det ena ramlade ner efter en öroninfektion. (Hon ruskade nog ner det) och så tog det 1-2 veckor innan det stod igen, men sen dess har båda stått. Hon är en schäfer.

_MG_1139.jpg

Min valp blir 4 månader på tisdag. Och hans öron står nu helt fint och rakt upp. Det har dom gjort rätt länge nu.
Har gett han laxolja sen 10 veckors ålder, så det har nog hjälpt han en hel del på traven.

8½vecka gammal-precis hämtad/hemkommen...
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/S1033285.jpg

9-10v gammal
S1033368.jpg

ca 2½mån. gammal
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/S1034071.jpg

I Dagsläget
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/Img_43951.jpg

(Copyright på Alla bilder!!)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 610
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 760
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka