en dag kvar..

Sv: en dag kvar..

Nya bud!

Rontgas och behandlas på Måndag! ägaren ville ha det gjort så fort som möjligt så de kom framt ill det i samråd med veterinär.
Anledningen till att vet inte ville behandla direkt var att han i september gick igenom en vetbesiktning utan anmärkning. Därför trodde hon att det kunde ha hänt nån vrickning eller dylikt bara.

Så nu blir det 1 månads vila med skritt.
Sen får vi se.

Tack till er alla!

Men det är ju skönt att få veta direkt ju! Vrickning kan det ju vara men ger det så stort utslag som 2,5 grad? Tänk bara på att ni vill kunna använda honom och ni gör varken han eller er själva en tjänst att behålla om han inte blir bra. Hur gör ni med han tills han blir bra? Står ni för alla kostnader då? Även om han inte kostade så mkt så ska Ni inte behöva lägga extra pengar för att han ska bli frisk! Hoppas verkligen att det ska gå bra!!

Du har så rätt så Nora. Om vi köper eller inte får vi ta ställning till vid nästa besiktning. Anna S på hippo var tveksam till en framtida hoppkarriär om han utan påfrestning kan ha problem med lederna fram.

Mycket att tänka på nu.
Och Donnas Hemresa är bokad, och det känns ju himla trist att vara utan häst att köra. Hon kanske stannar ett tag till, tills vi hittar nåt annat.

Hur lång tid tar det från inkörning till tävlingsstart om man hittar nån annan ponny, men som inte är inkörd?

Tror ni det är svårt att kombinera hopp-ponny/körponny?

/jenny

Jo det blir ju påfrestningar där då...även i maraton. Om han nu blir frisk och ni vill ha honom, skriv med i köpekontraktet att han ska besiktigas igen efter igångsättning, och att om han inte blir bra ska köpet gå tillbaka alt. aldrig göras. När åker Donna då? Hittar ni nån ny ponny nu och börjar köra in kanske ni kan tävla nästa år men det krävs ju lite inkörning på tävling också!! Fast jag tycker jag sett flera hopponnyer som är inkörda... Tror det är alldeles utmärkt att kombinera!!

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 499
Senast: Nevermind
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar