En bukefalist månne?

C

chrysler

http://vasteras.expressen.se/V%C3%A4ster%C3%A5s/1.899006/hade-32-hastar-pa-villatomt

Jag fattar inte hur man lyckas:eek:
Hur vanligt är det med djursamlare?känner ni ngn?
Jag vet en kvinna som samlar hästar & hundar, hundarna får knappt gå ut så det är piss & diverse avföring på sofforna inne, men människan har nog blivit bättre.
Anmäla hjälpte inte heller så ibland undrar man hur långt inspektörerna tycker det ska gå innan de ingriper.

Det jag oxå undrar är hur man kan ha 30 hästar & råd med det men inte råd med en större gård?omprioritering?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: En bukefalist månne?

Synd bara att det ska ta sån tid innan något händer. Vi har en nisse i min gamla kommun som bara överklagar och överklagar mot sitt djurförbud och inte fanken sköter denne djuren bättre :crazy:

Det jag oxå undrar är hur man kan ha 30 hästar & råd med det men inte råd med en större gård?omprioritering?

Tja, läs annonserna på hemnet och bovision.
Något lite överdrivet, men denna typ av gård är inte ovanlig:

"Hästgård. Bostadshus 250 kvm, nyrenoverat med bl a helkaklade badrum. 2 personbilsgarage. Lada. Stall med 12 boxar. Skrittmaskin. Beteshagar. Ridbana 20x60 m. Areal 4800 kvadratmeter. Pris 3,2 miljoner"

Det värsta är att man slutat förvånas......

De kan väl knappast få plats med beteshagar kan man tycka:crazy:
Kanske arrenderar...

Möjligen arrenderar de mark. Tills markägaren bestämmer sig för att ha marken till annat.
Jag skulle aldrig vilja vara så beroende av andra.

Immer

Möjligen arrenderar de mark. Tills markägaren bestämmer sig för att ha marken till annat.
Jag skulle aldrig vilja vara så beroende av andra.

Immer

Precis.

Jag har strax under 7000 kvadratmeter tomt och vi har 2 nordisar och en liten b-ponny. Som mest har vi haft 2 nordisar och 2 c-ponnyer samtidigt.

Min egen areal räcker PRECIS till halvsjyssta vinterhagar och en minimal ridbana ( 25 x 25 m), plus lite trädgård, gårdsplan och den mark husen ligger på.

Sommarbete får vi hela tiden låna eller hyra in oss på.Vilket är JOBBIGT!

Att som vissa ha typ 10 hästar på den mängd mark jag har vore en MARDRÖM tycker jag!

Min dröm är en gård med ungefär lika mycket byggnader som vi har nu men med ca 10-15 tunnland egen mark. Men det får bli när jag vinner på triss eller nåt...:devil:

/KT

De inspektörer jag talar om kan inget om hästar, de mäter boxar & stallgång & sedan far de iväg, de kollar inte på hästarnas allmänskick för då hade de reagerat då hästarna såg ut som de gör i animal planets djurpolisen:smirk:

Skulle inte betala för att låna mark men var jag bor håller det på att växa igen så jag får ju ha mina hästar praktiskt taget över hela byn om jag vill.& grannarna frågar om jag vill låna deras ängar till bete.

Huu.. Jag tycker att min enda häst är dyr nog.. Och jag tycker att hennes vinterhage är för liten och då kan hon ändå håll alla gångarter ända upp till sken om hon vill i sin hage.

Hur 17 lyckas man sammla alla om djuren på en sån plätt???? Stod uppå varandra???

Den kvinnan måste ju ha en störning... :crazy:

Alla samlare har ngn typ av störning.Ngt grundproblem, annars skulle de inte sätta sig i såna situationer.

Skulle inte betala för att låna mark men var jag bor håller det på att växa igen så jag får ju ha mina hästar praktiskt taget över hela byn om jag vill.& grannarna frågar om jag vill låna deras ängar till bete.

Så är det inte i Skåne, det kan jag intyga :cool:

Immer

*kl*

Den här kvinnan hyrde släp av oss när hon skulle flytta sina hästar. Då hade hon redan flyttat runt dom ett tag i sala komun. Hon hade dom på ett ställe ett tag innan dom hon köpt foder av (och inte betalt) började söka henne. Då flyttade hon. Sen gör hon så att hon flyttar till olika komuner för att på så sätt måste det börja om med nya anmälningar osv. Det gör att dom har svårt att komma åt henne.
Det är så dom gör, hon har hållit på i många år. Enligt rykterna här i byn säljer hon även häster till sådana där slakt transporter till syd europa. Men det är bara rykten inget som jag vet med säkerhet.
Men att hon inte tar hand om sina djur vet jag för det har jag sett själv...

MVH
Russin8

Jag skulle inte ha råd att ha hästar om jag bodde i skåne;)

Liknande trådar

Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 833
P
Hästmänniskan som jag tycker har en vettig syn på djurhållning. Strängare straff för djurplågeri Att husdjurens värde aldrig kan likställas med...
Svar
4
· Visningar
1 390
Senast: Pelle_P
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama