En av de nya lagarna

S

Silverstol

Visst är det i morgon de nya lagen om nedladdning börjar gälla?

Men tills 00.00 får man väl ladda ner för privatbruk väl? *hoppas*
Vågar inte göra något tills jag fått svar.

Nu får man väl böter för fildelning men from i morgon så får man väl inte ens ladda ner för privatbruk, eller har jag missuppfattat allt?

Kommer ju inte våga ladda ner något iallafall, för om någon kommer på mig är det mor och far som får stå för det :/
 
Sv: En av de nya lagarna

Japp det är imorron.

Om du laddar enstaka rar-filer ska man visst komma undan..
(inte så insatt ändå)
 
Sv: En av de nya lagarna

haha men shit, vem fan bryr sig :confused:
sänk priserna på cd:skivorna så kanske vi kan börja handla igen :smirk:
 
Sv: En av de nya lagarna

Äh! Jag bryr mig inte alls! :cool:

Tänker såhär: Jag delar inte ut så mycket så det är ganska
otroligt att de skulle "haffa" mig av alla tusentals (miljontals?) människor som delar ut SÅ mycket mer än vad jag gör...

Man måste vara lite olaglig ibland :cool:
 
Sv: En av de nya lagarna

dom ha ett högt pris för att tjäna på det

börja handla cd-skivor så stödjer du affären, skivbolagen, artisten m.fl. och först då kan priserna sänkas
 
Sv: En av de nya lagarna

Och det har vi ju sett på Nintendo som trots att de hade medier som i princip inte gått att kopiera så har de haft de dyraste spelen :smirk:.

Sen tänker jag aldrig handla cd-skivor, formatet passar mig verkligen inte och det är för bökigt att göra om.
 
Sv: En av de nya lagarna

Vad jag har fattat så får man ladda hem för privatbruk, alltså man får inte tjäna pengar på nedladdningen (typ att bränna & sälja skivor)
Fast är inte säker
 
Sv: En av de nya lagarna

då får man väl bojkotta nintendo ett tag ;)
eller så var det just så folk gjorde?
efterfrågan styr ju priset, men det kan ju även betyda att det går åt fel håll
äh, jag är kluven i frågan
är också en liten olydig varelse som inte köper skivor, men när dom kostar 300kr styck och sen ska frakt läggas på det - ja då känns det som om jag inte har nåt alternativ
 
Sv: En av de nya lagarna

My bad.

Har beslutet tagits i riksdagen nu då?
 
Sv: En av de nya lagarna

ciliegia skrev:
dom ha ett högt pris för att tjäna på det

börja handla cd-skivor så stödjer du affären, skivbolagen, artisten m.fl. och först då kan priserna sänkas
Men "reglerna" för efterfrågan/utbud säger väl tvärtom? Ju fler som handlar av en viss vara, desto högre blir priset eftersom folk kommer att köpa ändå, och för att efterfrågan ska matcha utbudet. Om det är väldigt få som köper så sänks priset för att locka fler att köpa... Eller?
Jag tror knappast priserna kommer sjunka för att fler köper cd-skivor, det är ju inte någon form av välgörenhet som skivbolag, butiker mfl sysslar med, och om fler börjar handla varför skulle dom då sänka priserna när dom tjänar mer pengar? Nej, bojkotta cd-skivor fullständigt så kanske vi snart får en vettig prisnivå och fler lagliga alternativ till fildelningsprogrammen!
 
Sv: En av de nya lagarna

Fortsätt ladda ner du, Antipiratbyrån gör nämligen oxå olagliga saker, som t.ex tar reda på din ip-adress ;) "ApB" har flera polisanmälningar på sig för olagliga saker dom håller på med för att få fram fildelare.

Och beställ skivor från t.ex england, tror en DVD R skiva där kostar mellan 1-2kr, du betalar iprincip 1,50kr skivan + frakt ;)


Dessutom är väl inte höjningen av brännskivor förhandlad för en del av dom som är inblandade i det tröttnade på att förhandla och inte komma någonstans och därför gick på semester ;) Sa dom på radio förra veckan iallafall, och därför kan dom inte höja priserna imorgon.
 
Sv: En av de nya lagarna

som som jag (tror) att jag sa tidigare, om nån nu kommer på mig är det ju mor och far som får ta skiten, och det känns som att jag kan skippa det faktiskt. De skulle inte vara så glada på mig då inbillar jag mig :angel:
 
Sv: En av de nya lagarna

Är det inte så att du kan fortsätta ladda ner från tillex www.thepiratebay.com eftersom det är lagligt att ladda ner film och ljud"snuttar"? Så varje torrent du laddar ner innehåller massor sådana snuttar som kommer från olika användare, vilket gör det lagligt?
 
Sv: En av de nya lagarna

Så du sitter som mina jobbarkompisar med 4-5 hårddiskar fulla med bara musik & film och delar ut[/]? Då kanske du ska vara orolig, men som sagt, antipiratbyrån bryter mot lagen genom att ta reda på vem du (dina föräldrar) är via ip-adressen (om de hittar den) och kolla hur mkt du delar ut eller har tillgängligt på datorn.
 
Sv: En av de nya lagarna

Sen finns ju dock något som heter konkurrans, som dock tyvär inte alltid funkar så bra.
Men den dagen jag kommer bli tvungen att göra rätt för mig så vill jag kunna köpa musiken på nätet i form av mp3, mp3:or som jag kan ha på vilket medium som helst (bilen, mp3 spelarn, mobilen, datorn.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
400
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 377
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 032
  • Artikel Artikel
Dagbok jag vill bara ha det samlat nånstans, utan att behöva sitta och bläddra i facebookflödet. Idag är det köksregionen som ska få en...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp