Emins b-vitamin innehåller ej vad det står?

Dreamer

Trådstartare
Har ni hört talas om att Emins B-vitamin inte innehåller det som står på förpackningen?
Jag hörde detta genom en vän som hört det från en equiterapeut. Jag tycker det låter som nys, men man vet ju aldrig.
Men man tycker inte att de borde kommit undan med att sälja sin produkt under så lång tid som de har gjort med falsk information.
Alltså; jag tror inte på detta, men vill höra om det är fler som hört något om det.

Sv: Emins b-vitamin innehåller ej vad det står?

Vilket märke säljer equiterapeuten, eller vilket märke har h*n provision på?;)

För så är det ofta - man säljer själv, eller känner någon som säljer, något nytt svindyrt exklusivt preparat importerat från Australien eller så och det är naturligtvis mycket bättre.....:D

Immer

Hur stor är sannolikheten att en equiterapeut bekostar en analys av ett vitamintillskott?

Låter mer som ett tillskott till den allmäna mytfloran som går ut på att foder och fodertillskott från "etablerade" tillverkare är av ondo, och de från "obskyra" tillverkare har fantastiska egenskaper.

Jag håller fullständigt med er bägge två. Dock så sålde hon inget eget dyrt medel.

Ingen aning om hur det egentligen förhåller sig men Emins produkter är helt klart mindre effektiva än andra, deras B-vitamin tex har noll skillnad på träningsvärk medan Biofrmabs är super.
Jag har prövat väldigt många märken på olika saker och Emin har ju ett bre pris oftast och jag köper aldrig mer deras produkter just för att det liksom inte märks nån skillnad om man ger det eller om man struntar i det.
Men som sagt var, jag vet inte hur det är med innehållet egentligen, vet bara att effekten på dera sgrejor är dålig.
Jag har dock inet hört nån klaga på det utan det är min egen personliga uppfattning.
Biorarmabs grejor tycker jag är väldigt bra (har ingen provision på något av dem :-))

Tror inte att det innehåller mindre än vad som står, dock blev jag förvånad över vilken stor skillnad det var på värdena mellan olika märken. Därför gick Emins vitaminprogram bort för min del (det var en del år sedan jag jämförde, då var Kraffts det mest prisvärda vad gällde de B-vitaminer jag ville åt).

Aj fasen. Då blir det att köpa Shy Feeder istället då...
(3 personer KAN inte ha fel. :p)

Aha, Kraffts har också en b-vitamin? Finns på Eko..?

Vet faktiskt inte, jag vet bara Granngården som för Krafftsortimenten. Men det vid Cypressvägen är ju så FINT!

(du känner väl min namne bakom disken? ;))

Jaadå och jag har lovat att hälsa på henne så nu blir det äntligen av! :) Tack för tipset :)

Det är en otroligt fin butik, fin hästavdelning (men det kanske har med nämnda dam att göra! :))

Hälsa henne från mig och sambon!

Jag gillar kraffts produkter MYCKET och använder dem men samtliga mian hästar vägrar äta kraffts flytande vitaminer, de är äckliga påstår de.... Dumma dumma pållar....Det pulvriserade i sortimentet slinker glatt ner dock.

Hmmm, jag minns att E-vitaminen från Krafft smakade vedervärdigt (beskt och en äcklig snorgulgrön färg). Men den rosa B-vitaminen smakade bara sött och gott (japp, smakar alltid på det jag ger dem :))

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 667
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 900
Senast: Cattis_E
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 928
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30