Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 325
Jag ser det inte som omöjligt att Q också är ond i så fall. Men, jag vill inte tro att hon med flit skulle ha missat DL på det sättet... Så jag känner mig lite delad där...

Jag tror inte hon missade med flit. Absolut inte, jag tror att trots sin simultankapacitet så hann hon helt enkelt inte diskutera klart i lyan om hon skulle eller inte skulle rösta på MikaTela och dessutom hinna få iväg rösten i fråga

Det är faktiskt sant, och det var inte klockan på forumet jag fipplade med utan min egen dators tidsinställning, fråga inte mig hur jag lyckades få det så fel.
Tror du jag skulle skriva något dyligt annars- jag skrev det för att jag var precis lika förvånad själv - det lilla jag skrev skulle jag lätt fått in på mindre än en minut.
Men visst med alla tankevurpor jag har haft så är det självklart att man funderar över mig, men just för detta med tiden av alla saker, det är allt lite konstigt ( tycker jag )

Det var att hon skyllde på att hon inte hann med rösten pga hon höll på och fipplade med klockan på datorn pga något annat forum som hade felinställd tid.

Jag kunde nämligen inte begripa hur ca 60 tecken som Q skulle skriva skulle ta så lång tid så att hon missade att rösta. Hon skrev ju att hon påbörjade röstinlägget 21:29 och var klart 21:31. Jag får helt enkelt inte ihop det

och jag funderar fortfarande över varför det felaktiga inlägget var viktigare att få iväg än att hinna med att rösta.
nej jag har inte gjort det !! -kollar på bukekolockan!!!
(då är bukeklockan 21.28)

såhär ser jag det - antingen så försöket paddis , BSF och bollen rädda Mikatela - eller inte ??
(Här är bukeklockan 21:30)

åh nja för att MIkaTela försöker hålla mig nöjd som god
quarter4ever röstar på MikaTela
(Här är bukeklockan 21:31)

och jag funderar fortfarande över varför det felaktiga inlägget var viktigare att få iväg än att hinna med att rösta.

Som jag skrev igår så känns det jättekonstigt att hänga här hela kvällen och sedan missa röstningen och sen virra ihop massa dravel om varför det skedde och gör en jättegrej av det? Det skaver big time!!

Sen är frågan om en ulv skulle utmärka sig så mkt...eller? Kan ju vara får oxå..

Jag kommer lägga min röst här ikväll..Är fortfarande ganska sjuk och orkar inte fokusera...tittar in lite senare och kanske ändrar mig om något annat dyker upp.

fio röstar på quarter4ever

Jag har 3 som jag håller som lite mer skumma idag.

Q - hennes beteende är så väldigt märkligt. Och @Paddington har faktiskt rätt, det är inte mycket teorier i det hon skriver.

Artline - hennes förklaring till rösten igår är märklig. Får mig att tänka att hon kanske är svart får själv eftersom hon lyfter en teori om just fåret?

MikaTela - rösten igår är skum men jag kan till viss del förstå hur hon tänker.

Ska umgås med min man så jag röstar redan nu.

Mirtai röstar på Q

För hennes agerande är så skumt att jag inte kan låta bli att reagera

Lite tankar från mig

1. Ferrari inte så många inlägg, och inte kommit med så mycket input, det kan bero på en sjuk son förstås ( kry på sig lillen !) röstar på Habina igår en första röst som följs ganska snabbt av Fio, Väldigt lite att gå på vad det gäller henne tycker jag. Det är väl rösten på habina som sticker ut, men å andra sidan kan ju goda rösta på goda i DL1 , så det behöver inte säga något om henne Dock håller jag ögonen på henne

2. Paddington skriver bra sammanställningar och för vettiga resonemang. Hittar inget som skulle tyda på någon ondhet så här långt, men vet inte heller om hon för den delen är god . Får vara neutral tills vidare

3. Snurrfian lägger vad hon trodde var en andra röst på Habina, men det var en tredjeröst. Har idag ändå haft en del vettiga resonemang tycker jag och samtidigt vet jag inte vart jag har henne. Samtidigt så är det hennes tredje röst som sätter upp Habina till lottning och jag vet att snurrfian ganska ofta som ulv gör sånt som man inte "ska " göra. Och i min fundering om rösten på Habina är ett försök att rädda MikaTela så får hon ända mina ögon kvar på sig,

5. Blacksmithfarm Som vanligt vettiga resonemang och gedigna inlägg. Mycket av det hon resonerar om håller jag med om, så totalt för mig så vill jag något aningens anings lite pga det hålla henne som troligare god än ond iaf
6. quarter4ever Jag:D

7. bollen__ Även bollen__ upplever jag håller igång tankarna och verkar vilja förstå och tänker i bra varv tycker jag ! Sammantaget finns det inget jag så här långt reagerar på hos henne, men får stå som neutral då jag inte heller på något sätt kan veta om hon är god för den delen heller

8. Artline ganska anonym hittills, det är egentligen den lilla kommentaren att hon bjöd på sitt skumma röstinlägg ( för att se reaktionerna på det ?) En av tre som lägger en uddaröst igår. Vilket kan betyda att hon inte är ulv då ingen följer hennes röst ( tänker på svarta fåret där - men det är ju inget man säkert kan veta - bara en fundering ) Jag håller med bollen__ om att den kommentaren om att bjuda på sitt röstinlägg kanske tyder på att Artline inte är ond , ingen aning om vart jag har Artline , behöver se mera

postar detta så länge - fyller på med de andra sedan

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q

quarter4ever 4
MikaTela 3

det jag skrev om dig BSF och bollen__ var just för att uppmärksamma på vad jag såg som ett mönster, MEN jag hade fel personer i den tanken, det var ju ni som röstade på MikaTela :o Jag skulle skrivit någon av de andra som röstade på antingen Habina eller Artline för att det skulle framgå vad jag menade - Men det var Mika Tela jag upplevde som kanske kunde blivit räddad under gårdagens lynch, och det var därför jag röstade på henne.
Jag kollade ju på datorklockan ( inte bukeklockan - det syns ju bara på inläggen vilken tid det är där sas )
trodde jag hade 1-2 minuter mer på mig och varför det var viktigt var för att få ner det på pränt- men facit i hand skulle jag gjort tvärtom förstås och röstat först och sedan kommit med kommentaren om att jag upplevde att hon kunde varit föremål för att räddas.

det jag skrev om dig BSF och bollen__ var just för att uppmärksamma på vad jag såg som ett mönster, MEN jag hade fel personer i den tanken, det var ju ni som röstade på MikaTela :o Jag skulle skrivit någon av de andra som röstade på antingen Habina eller Artline för att det skulle framgå vad jag menade - Men det var Mika Tela jag upplevde som kanske kunde blivit räddad under gårdagens lynch, och det var därför jag röstade på henne.
Jag kollade ju på datorklockan ( inte bukeklockan - det syns ju bara på inläggen vilken tid det är där sas )
trodde jag hade 1-2 minuter mer på mig och varför det var viktigt var för att få ner det på pränt- men facit i hand skulle jag gjort tvärtom förstås och röstat först och sedan kommit med kommentaren om att jag upplevde att hon kunde varit föremål för att räddas.

Det är ju så du brukar göra...Det är ju det som är så konstigt! Vad mer som är konstigt är att du brukar verkligen försvara dig bättre när du är god...nästan åt det desperata hållet och nu tar du det som en klackspark vilket övertygar mig mer att du är väldigt lurvig.

Jag är iväg på middag så måste var lite kortfattad. Har läst igenom leken och jag tycker fortfarande Q4 är den som är mest konstig.
Dels hennes beteende igår med den missade rösten och sen hennes försvar idag som inte känns särskilt ärligt eller desperat vilket om hon vore god skulle vara naturligt.
Dessutom skriver hon inte speciellt mycket om några andra och det kan mycket väl vara så att hon känner att loppet är kört och inte vill avslöja några andra.
Jfrelin röstar på Quarter4ever

9. Mirtai Jag reagerade lite på att hon följde Dentaku i att välja Peter Pohl ( som ett möjligt får som följer vad en ulv valt ) men egentligen kan man kanske inte dra så stora växlar på det iom att det var en OT-omröstning. Men tanken finns där.... Ffa som hon tom taggar Dentaku i sitt röstinlägg på Pohl och dessutom med titeln Jag saknar dig Jag saknar dig ( det känns ju lite som en flört med en ulv ändå ?) Gjorde en bra sammanfattning tidigare idag #335 röstar sedan på mig i dangens lynch, och inte mycket man kan säga om det egentligen- jag förstår om jag får röster idag ! Men Mirtai är en slug räv jag aldrig riktigt litar på så liten ögon har hon på sig trots allt

10. fio lite inlägg men är sjuk ( krya på dig !) Lägger en andra röst på Habina igår som vi vet var god, röstar på mig idag, vilket inte gör hennes rad bättre, Men som sagt jag har förståelse för att jag får röster idag, men trots allt så jag håller koll på fio

11. TeamLundVer ännu en som har litet antal inlägg, men har också på förhand förvarnat om att hon troligen skulle ha ett lågt deltagande. Till hennes fördel är att hon ändrade rösten hon la tidigt på mig för att istället lägga den på MikaTela. Men vågar inte hålla henne som god bara utifrån det

12. Dentaku Hm resonerade vettigt tidigare idag och skrev ut det om kommandorans skills , och ett tänkt scenario. Jag hade precis samma tanke själv, efter jag sammanställt vad som kunde hänt under första dygnet för alla roller -då jag kom på att ängeln inte kunde ha blivit distraherad pga uteblivet käk. Men följer upp det med lägga en röst på mig . Velar i tankarna om Dentaku Kan vara god kan vara ond, så håller ett öga på henne om jag får chansen sedan.

13. Jfrelin inte heller deltagit så mycket, hon la en ströröst på Ferrari i DL1, med en typisk förstadagsmotivering-vilket inte säger så mycket just för att det är DL1. Var med och diskuterade Kommandoran idag och lite får det mig att vilja hålla ögonen på henne för att hon tror att lyan skulle vilja lyncha ängeln istället för att äta den- Det är ju så mycket större risk att bli outade i lyan om de aktivt går in för att lyncha ängeln, istället för att kunna käka den iom att de kan distrahera Alfred. Jag tror inte som henne helt enkelt. Men hon behöver inte vara ond bara för att ett resonemang inte stämmer med mina funderingar

14. cirkus håller en ganska låg profil ändå! Och jag funderar allt på om hon inte skulle kunna vara på den onda sidan i denna leken trots allt ? verkar tro att jag skulle vara kommandoran? Jag tror ju att den personen som har den rollen gör så lite som möjligt för att sticka ut just för att inte riskera att lynchas - så det resonemanget köper jag inte ! Verkar vilja elda på mot mig ( upplever jag det som ) så här är en jag definitivt vill kolla upp - en potentiell ulv för mig

15. MikaTela Ja jag försökte rösta på henne, min korta motivering avsåg att jag tidigt fick en tanke att hon liksom försökte att inte hålla mig som ond. Kan vara för att hon vet att hon misstänkt mig en gång tidigare när hon var ond och jag blev på henne som en igel efter det . Dessutom håller jag själv det inte för helt otroligt att lyan kan ha trott att jag VAR svarta fåret igår, och då blir det än mer logiskt att hon faktiskt är ond som ville försöka bilda kontakt. Jag reagerar också på att hon röstar på Dentaku och utesluter lite andra i Sven- diskussionen ( bla mig )
En potentiell ulv för mig

Hann med en till :)

BSF väljer Sven (åjagkanintekommapåförmittlivvadefternamnetvar ;) ) Nordqvist, Röstar MikaTela. Är först att teoria kring omröstningen och vem som ev skulle kunna vara får och hur denne skulle kunna visa sig för ulvarna. Tar sedan ut Astrid-rösterna ur ekvationen för att se om det blir mer gripbart, tycker dock det är svårt att säga ngt så här tidigt men nämner det för att vi ska komma ihåg det längre fram i leken.

Reagerar på att Q benämner Sven som illustratör och förtydligar att hon gillar illustrationerna i Astrids böcker också, men där är det inte Astrid som gjort dem. Sven gjorde mer än bara skrev.
Noterar att Q känns lite skum m några av hennes frågor, hon tycker att flera av dem känns väldigt långsökta när det står klart i rollbeskrivningen hur rollen fungerar.

Svarar på Qs inlägg där Q ville utveckla de tankar BSF redan haft om OT-röstningen och förtydligar att det kanske inte alls är så att fåret röstat för att visa sig (vilket hon skrev i första av inläggen)
Förtydligar till Dentaku att hon tyckte vissa av Qs frågor var onödiga och att hon reagerade på det, men att det inte behöver säga ngt om Qs roll. Svarar sedan Q att så klart det är bra att ställa förtydligande frågor om det kan hjälpa andra.

Gör ett allmänt inlägg till diskussion att visserligen är det en OT-omröstning men det är en variant på obligatorisk fråga som ska få igång leken, men sedan om fåret vågar visa sig direkt och signalera är en annan fråga.

Reagerar på att MikaTela röstar på Dentaku och inte ngn av de andra, undrar vad som skiljer henne från de andra hon tar upp, röstar sedan på MT pga detta. Förtydligande till MT att hon reagerar på Snurrfian men inte tillräckligt för att misstänka henne.

Kommenterar till Q att det alltså egentligen är fio, Dentaku, Snurrfian el Mirtai som är möjligliga MikaTela-räddare/kollegor. Noterar att det borde blivit lottning enligt resultatet, å att det är möjligt att Artline eller MikaTela räddats av sina kollegor, tycker att Artline ligger närmast till hands då, men det faller på att bollen lite gärna kunde ha röstat på Habina å gett denne majoritet, el så förväntade sig bollen att Qs röst skulle komma i tid. Förtydligar till bollen att de tre ulvarna skulle vara Artline, Q och bollen. – min fråga @Blacksmithfarm – vad tror du om bollen__ idag?

Tycker sedan att detta kan vara för enkelt att hitta 3ulvar i dl1 och jag håller med.
Funderar vidare om varför Snurrfian var rädd att åka och om denne väntade för att det inte skulle komma tre Habina röster för tätt (tillbaka i rädda MikaTela-teorin)

Går igenom alla utifrån deras röster. Funderar sedan över att om Alfred fått info från goda lyan så kan onda sidan försöka förvränga den informationen, kommenterar sedan kring teoriandet kring ängeln.

Tycker att Artline och MikaTela är kandidater till att ha blivit räddade och av de två tror hon mer på MT som ond.

Mina slutsatser är att jag tycker BSF ställer väldigt bra frågor, funderar och teoriar samt hjälper till att föra leken framåt på ett väldigt bra sätt. Men jag vågar nog inte hålla henne mer än neutral än.

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q

21:00 Jfrelin röstar på Quarter4ever

quarter4ever 5
MikaTela 3

Jag är iväg på middag så måste var lite kortfattad. Har läst igenom leken och jag tycker fortfarande Q4 är den som är mest konstig.
Dels hennes beteende igår med den missade rösten och sen hennes försvar idag som inte känns särskilt ärligt eller desperat vilket om hon vore god skulle vara naturligt.
Dessutom skriver hon inte speciellt mycket om några andra och det kan mycket väl vara så att hon känner att loppet är kört och inte vill avslöja några andra.
Jfrelin röstar på Quarter4ever
Hm nu har ni ju inte spelat så mycket med mig eller inte alls i ditt fall, däremot så brukar jag försvara mig ihärdigt både som god och som ond ? Kanske faktiskt ännu mer som ond om jag ska vara helt ärlig...
varför skulle jag känna att loppet är kört? det är rätt många kvar att rösta, och som sagt jag har full förståelse för att jag får röster på mig- inget konstigt i sig. Men ser det som så här att om jag åker så tror jag det kommer synas lite mer vilka som faktiskt är onda, så oavsett utgång så tror jag att denna lycnhen ger lite svar

Åksjuk i bilen och hoppas komma hem innan dl men för att få in en röst. Snurrfian röstar på q dels pga hennes knepiga agerande igår och hennes rätt invecklade teorier idag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka