Hann med en till
BSF väljer Sven (åjagkanintekommapåförmittlivvadefternamnetvar

) Nordqvist, Röstar
MikaTela. Är först att teoria kring omröstningen och vem som ev skulle kunna vara får och hur denne skulle kunna visa sig för ulvarna. Tar sedan ut Astrid-rösterna ur ekvationen för att se om det blir mer gripbart, tycker dock det är svårt att säga ngt så här tidigt men nämner det för att vi ska komma ihåg det längre fram i leken.
Reagerar på att
Q benämner Sven som illustratör och förtydligar att hon gillar illustrationerna i Astrids böcker också, men där är det inte Astrid som gjort dem. Sven gjorde mer än bara skrev.
Noterar att Q känns lite skum m några av hennes frågor, hon tycker att flera av dem känns väldigt långsökta när det står klart i rollbeskrivningen hur rollen fungerar.
Svarar på Qs inlägg där Q ville utveckla de tankar BSF redan haft om OT-röstningen och förtydligar att det kanske inte alls är så att fåret röstat för att visa sig (vilket hon skrev i första av inläggen)
Förtydligar till Dentaku att hon tyckte vissa av Qs frågor var onödiga och att hon reagerade på det, men att det inte behöver säga ngt om Qs roll. Svarar sedan Q att så klart det är bra att ställa förtydligande frågor om det kan hjälpa andra.
Gör ett allmänt inlägg till diskussion att visserligen är det en OT-omröstning men det är en variant på obligatorisk fråga som ska få igång leken, men sedan om fåret vågar visa sig direkt och signalera är en annan fråga.
Reagerar på att
MikaTela röstar på
Dentaku och inte ngn av de andra, undrar vad som skiljer henne från de andra hon tar upp, röstar sedan på MT pga detta. Förtydligande till MT att hon reagerar på Snurrfian men inte tillräckligt för att misstänka henne.
Kommenterar till Q att det alltså egentligen är
fio, Dentaku, Snurrfian el
Mirtai som är möjligliga MikaTela-räddare/kollegor. Noterar att det borde blivit lottning enligt resultatet, å att det är möjligt att Artline eller MikaTela räddats av sina kollegor, tycker att Artline ligger närmast till hands då, men det faller på att bollen lite gärna kunde ha röstat på Habina å gett denne majoritet, el så förväntade sig bollen att Qs röst skulle komma i tid. Förtydligar till bollen att de tre ulvarna skulle vara Artline, Q och bollen. – min fråga
@Blacksmithfarm – vad tror du om
bollen__ idag?
Tycker sedan att detta kan vara för enkelt att hitta 3ulvar i dl1 och jag håller med.
Funderar vidare om varför Snurrfian var rädd att åka och om denne väntade för att det inte skulle komma tre Habina röster för tätt (tillbaka i rädda MikaTela-teorin)
Går igenom alla utifrån deras röster. Funderar sedan över att om Alfred fått info från goda lyan så kan onda sidan försöka förvränga den informationen, kommenterar sedan kring teoriandet kring ängeln.
Tycker att Artline och MikaTela är kandidater till att ha blivit räddade och av de två tror hon mer på MT som ond.
Mina slutsatser är att jag tycker BSF ställer väldigt bra frågor, funderar och teoriar samt hjälper till att föra leken framåt på ett väldigt bra sätt. Men jag vågar nog inte hålla henne mer än neutral än.