Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 325
DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q

21:00 Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q

quarter4ever 6
MikaTela 3

Hm nu har ni ju inte spelat så mycket med mig eller inte alls i ditt fall, däremot så brukar jag försvara mig ihärdigt både som god och som ond ? Kanske faktiskt ännu mer som ond om jag ska vara helt ärlig...
varför skulle jag känna att loppet är kört? det är rätt många kvar att rösta, och som sagt jag har full förståelse för att jag får röster på mig- inget konstigt i sig. Men ser det som så här att om jag åker så tror jag det kommer synas lite mer vilka som faktiskt är onda, så oavsett utgång så tror jag att denna lycnhen ger lite svar

Som det ser ut just nu så verkar det stå mellan dig och MikaTela. Om ni är på samma sida så säger ju lynchen rätt lite skulle jag vilja säga. Möjligheten finns ju att ni bägge är goda eller bägge är onda.

Med tanke på hur omröstningen ser ut så finns det egentligen ingen anledning att vänta med att rösta idag
Jag har inte ändrat mina tankar om MikaTela som jag hade redan igår.
Jag ser det som fullt möjligt att hon faktiskt blev räddad igår, och jag reagerade på att hon så enkelt ville hålla mig som möjligt god, tillsammans med en del andra. Rätt vågat inför DL1 även om det givetvis är trevligt att bli hållen som god. Men inför DL1 så är det bara onda som vet vilka som är goda , så det skaver för mig! Ett annat scenario som jag ser som fullt möjligt är att hon ( och lyan i detta scenario) skulle kunnat trott att jag var fåret och ville försöka signalera tillbaka för att se reaktionen sas .
Jag tror det blev ett uppvaknande för lyan idag när jag uppmanade till att försöka hitta kommandoran och dessutom höll två som troliga kandidater till att kunna ha den rollen ,Artline och MikaTela.
Och det har ramlat in en hel del tidiga röster på mig som jag noterar , då jag vet min roll.
Det känns som lyan är på jakt efter mig helt enkelt, för det är enkelt att få mig misstänkt pga mitt usla spel denna gången och de ser en enkel väg att få ut mig i denna lynchen
därför
quarter4ever röstar på MIkaTela

10% batteri på telefonen. Datorn vägrar starta. Så lägger panikröst nu och så får jag försöka ladda telefonen.

Ferrari röstar på MikaTela
Då rösterna som kom på Habing var skumma och lite onödiga, så jag är lite inne på det att det var försök till att rädda någon. Och eftersom M betedde sig lite udda igår så hamnar min röst på henne.

Artline röstar på Mikatela

Jag förstår inte hennes röstinlägg alls igår.

Är inte hemma men ska försöka teoria lite mer ikväll

Som det ser ut just nu så verkar det stå mellan dig och MikaTela. Om ni är på samma sida så säger ju lynchen rätt lite skulle jag vilja säga. Möjligheten finns ju att ni bägge är goda eller bägge är onda.
Är MikaTela god så har de fest i lyan kan jag tro
Ja det är ju en möjlighet att hon med är god , men för mig känns det inte så
Jag vet ju min roll, så jag vet att vi båda två inte är onda

Känner att jag inte kommer längre i mina tankegångar idag, det är helt klart Q och MikaTela som står ut för mig. Q dels för debaclet igår, sedan de efterföljande inläggen och slutligen att vid genomgången jag gjorde så var det väldigt tunt för att komma från Q.

MikaTela för vad jag skrivit tidigare, dels teorierna kring vem/vilka som reagerade på Sven-diskussion men även att det känns lite som hon gör precis det som hon reagerar andra på att göra, vilket jag skrivit om i inlägg #400

Paddington röstar på Quarter4ever

DL 2
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela
21:19 Paddington röstar på Quarter4ever

quarter4ever 7
MikaTela 6

Känner att jag inte kommer längre i mina tankegångar idag, det är helt klart Q och MikaTela som står ut för mig. Q dels för debaclet igår, sedan de efterföljande inläggen och slutligen att vid genomgången jag gjorde så var det väldigt tunt för att komma från Q.

MikaTela för vad jag skrivit tidigare, dels teorierna kring vem/vilka som reagerade på Sven-diskussion men även att det känns lite som hon gör precis det som hon reagerar andra på att göra, vilket jag skrivit om i inlägg #400

Jag tycker att du lite lättvindigt avfärdar att jag inte skulle ha några teorier faktiskt
Jag tycker inte jag gjort annat än att fundera över MikaTela och vilka som röstade på Habina igår tex ? har även funderat över kommandoran och det var efter jag uppmanade till att det borde vara det bästa att hitta just kommandoren till denna lynchen som det började rassla till med teorier och sedemera röster på mig - för mig ser det ut som att det inte är ett sammanträffande.....

DL 2
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela
21:19 Paddington röstar på Quarter4ever

quarter4ever 7
MikaTela 6
bara MikaTela kvar att rösta?
:crazy:

Då frågar jag dig samma fråga som MikaTela ficki igår - av vilken anledning väljer du att rösta på Q istället för MT?

Jag tycker att du lite lättvindigt avfärdar att jag inte skulle ha några teorier faktiskt
Jag tycker inte jag gjort annat än att fundera över MikaTela och vilka som röstade på Habina igår tex ? har även funderat över kommandoran och det var efter jag uppmanade till att det borde vara det bästa att hitta just kommandoren till denna lynchen som det började rassla till med teorier och sedemera röster på mig - för mig ser det ut som att det inte är ett sammanträffande.....
jag skriver inte att du inte har teorier, jag skriver att du har lite teorier. efter dem.

Inne snabbt för röstning.
Jag tycker q sena röst var väldigt utstickande igår känns som hon försöker sätta griller i huvudet på folk med den. Tror att den faktiskt kan vara med flit då jag har sett henne göra så förr.
Dessutom kan jag inte rösta på mig själv.

Mikatela röstar på q4e

Då frågar jag dig samma fråga som MikaTela ficki igår - av vilken anledning väljer du att rösta på Q istället för MT?
jag misstänker bägge två lika mycket och jag måste välja någon. Men omröstningsdebaclet Q höll på med igår gör att det väger över mot henne samt att jag inte hittat ngt som ska få mig att inte rösta på henne.

Inne snabbt för röstning.
Jag tycker q sena röst var väldigt utstickande igår känns som hon försöker sätta griller i huvudet på folk med den. Tror att den faktiskt kan vara med flit då jag har sett henne göra så förr.
Dessutom kan jag inte rösta på mig själv.

Mikatela röstar på q4e
på vilket sätt skulle det sätta griller i huvudet på folk?

DL 2