Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med om att det. Var kommandoran uppe för lynch igår så kan det ju vara troligt att de försökte rädda henne, ulvarna förlorar ju trots allt en del på att tappa henne.bra poäng !!
Hur sjutton hittar vi kommandoran? För det är såklart henne vi ska ha ut i lynchen idag!
Den enda som kan ha ett hum om någon ev ond idag är väl Besserwissern? ( svarta fåret vet ju såklart om hela lyan dock )
Hm tänker lite hårdare över gårdagens röstning:
@Mirtai var det( tror jag) som tyckte det vore konstigt om lyan skulle vilja outa sig i första DL i en räddningsaktion.
Men OM, nu säger jag OM, det var så att nån andra två som var uppe för lottning igår råkade vara kommandoran? Så ser det inte lika omöjligt ut längre - eller hur?
om jag förstår detta rätt så borde de alltså gjort sina val till nattDL1 och att om de valt ngt så träder det ikraft under lekdygn2 (dagDL el nattDL). Så eftersom de misslyckades m käket i natt så är det inte troligt att de valt att göra ngt fuffens med den personen under detta dygn iaf - å det är ju en lättnad.Förtydligande om kommandoran
Kommandoran kan skicka ut hjonen på uppdrag vid 2 tillfällen . Uppdragen kan de bara göra en gång vardera. De skickas ut vid natt DL och effekten kommer nästa tillämpliga DL.
Vad menar du med forumteorin? (Har jag läst och missat något?)
Korrekt uppfattat.om jag förstår detta rätt så borde de alltså gjort sina val till nattDL1 och att om de valt ngt så träder det ikraft under lekdygn2 (dagDL el nattDL). Så eftersom de misslyckades m käket i natt så är det inte troligt att de valt att göra ngt fuffens med den personen under detta dygn iaf - å det är ju en lättnad.
Jag gick precis tillbaka och hittade inlägget där hon skrev det, jag håller med om att det är märkligt!Det var att hon skyllde på att hon inte hann med rösten pga hon höll på och fipplade med klockan på datorn pga något annat forum som hade felinställd tid.
Jag kunde nämligen inte begripa hur ca 60 tecken som Q skulle skriva skulle ta så lång tid så att hon missade att rösta. Hon skrev ju att hon påbörjade röstinlägget 21:29 och var klart 21:31. Jag får helt enkelt inte ihop det
Nä, Artline och MikaTela är väl kandidaterna till att ha blivit räddade.Jag håller med om att det. Var kommandoran uppe för lynch igår så kan det ju vara troligt att de försökte rädda henne, ulvarna förlorar ju trots allt en del på att tappa henne.
Men isåfall är det Artline och MikaTela för det var väl ingen annan som såg ut att bli räddad? Och då tänker jag på Artline, OM hon skulle vara Kommandoran skulle hon verkligen motivera rösten så när hon sedan skriver att hon visste att hon skulle få röster på sig? Vore det inte bättre att ligga lite mer lågt? Hm.
Ja, där håller jag med. Jag tycker att MikaTela betedde sig skummare än Artline, så absolut kan hon ju ha betett sig skummare än vad man tänker att kommandoran borde, det kan ju vara en bra spelstil helt klart.Nä, Artline och MikaTela är väl kandidaterna till att ha blivit räddade.
Och även MikaTela kan väl ha betett sig "skummare än vad kommandoran borde" om man tänker så. Men av de två tror jag nog ändå mer på MikaTela som ond, hon har gjort ett skummare intryck på mig med sin röst och motiveringen till den igår. Så min röst kommer stå kvar där den är.
Jag ser det inte som omöjligt att Q också är ond i så fall. Men, jag vill inte tro att hon med flit skulle ha missat DL på det sättet... Så jag känner mig lite delad där...Ja, där håller jag med. Jag tycker att MikaTela betedde sig skummare än Artline, så absolut kan hon ju ha betett sig skummare än vad man tänker att kommandoran borde, det kan ju vara en bra spelstil helt klart.
Om M är ond -hur tänker du kring Q då med tanke på att hon la sin (försenade) röst där?
Jag anser fortfarande att MikaTela var mkt märklig igår och jag håller med om den som skrev (visst var det du @Mirtai ?) att det känns lite som att hon själv gör det hon anklagade andra för att göra, nämligen producerar inlägg men egentligen inte så mycket teorier.
Sedan har vi då Q, otroligt förvirrat igår -jag tror att jag fattat vad hon försökte förklara tillsist, men just igår var det märkligt spelat av Q.
Då är min tanke lite så att Qs röst var ju menad att hamna på M. Isåfall hade M åkt. Kan verkligen M & Q sitta i lyan ihop då? Och, OM de skulle vara ulvar tillsammans lär ju inte M vara kommandoran för jag kan inte se varför Q skulle rösta ut kommandoran om hon själv är ulv? Visst skulle det nog ge henne ett jädrigt bra alibi men samtidigt förlorar ju ulvarna en del på det så är det verkligen värt det?
lite nyfiken över hur du tänkte att om du visste det skulle ge reaktioner och du så att säga "tänkte bjuda på dem". Var inlägget värt risken att lynchas? Nu blev det ju lottning mellan 3, men det var ju inte avgjort förrän efter lottdragningen?
Kan du förklara, för jag förstår henne fortfarande inte och något som är inverterat i min värld är inte den definition/förklaring hon gav av sin teori...Sedan har vi då Q, otroligt förvirrat igår -jag tror att jag fattat vad hon försökte förklara tillsist, men just igår var det märkligt spelat av Q.
Jag anser fortfarande att MikaTela var mkt märklig igår och jag håller med om den som skrev (visst var det du @Mirtai ?) att det känns lite som att hon själv gör det hon anklagade andra för att göra, nämligen producerar inlägg men egentligen inte så mycket teorier.
Nä, det var @Paddington
Den där inverteringen fattar jag inte men, jag skrev det här inlägget till henne och då svarade hon: ja så gick tankarna igår. Så då antog jag att jag förstått vad hon menadeKan du förklara, för jag förstår henne fortfarande inte och något som är inverterat i min värld är inte den definition/förklaring hon gav av sin teori...
Om Artline är ulv tänker du att jag och Snurris är ulvar som försöker rädda henne och om M är ond tänker du samma fast Snurr o Mirtai?
Jag är trög men tillsist så.
Dock tänker jag att varför inte lägga båda rösterna på Habina då? Eller isåfall den av Art/M som är god i scenariot. Varför ordna lottning när ulvarna isåfall kunnat se till ayy en god åkt? Iofs kanske spridning av rösterna dl1 är vanligare?!
Nej, jag tror också (och hoppas) att ingen missa DL med flit! (sen att IRL saker kan göra att man missar förstår man såklart).Jag ser det inte som omöjligt att Q också är ond i så fall. Men, jag vill inte tro att hon med flit skulle ha missat DL på det sättet... Så jag känner mig lite delad där...
Det var intressant. Det brukar ju spruta ut teorier.Med tanke på antalet inlägg @quarter4ever lyckats producera så känns det som förvånansvärt lite teorier....
Har roat mig att läst igenom alla 95 inlägg nu och kan inte hitta särskilt mycket tankar om deltagarna i leken det närmaste jag hittar är nog #304. Det är frågor om rollerna, hur rollerna borde ha gjort, vilka roller som gjort vad och röstlistor och sedan gårdagens debacle...