EM och NM för ponny

dimmansstuteri

Trådstartare
Jag undrar om någon vet vad som krävs för att en ponny skall kvalificera sig till NM eller EM i fälttävlan? Jag hittar ingen information på SvRF sida?

Min lille hingst Dimmans Eros ingår i ponnysatsningen i fälttävlan 2013, det är så jätteroligt!

Sv: EM och NM för ponny

De internationella (EM) kvalreglerna hittar du på fei.org. Sedan är det upp till landslagsledningen att välja vilka av de kvalade som blir uttagna. De brukar även i början av året lägga ut vilka kriterier som ska vara uppfyllda för att man ska vara aktuell för mästerskap.

Lägre krav för NM.

Senast ändrad:

För NM krävs väl litet hyfsade resultat i 1*. EM går i 2* och det har vi inga i Sverige pga låg standard i ponny-leden. Går det super i 1* får man nog åka utomlands för att lyckas kvala till EM. Dk har ibland någon 2*

Det var väl för få starter. När mantorp hade sin 2* var det väl ca 4 starter, och det är ju inte mycket att hänga i julgranen. Jag antar att klasserna helt enkelt inte bär sig ekonomiskt tyvärr.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 735
Fälttävlan Hej Jag undrar hur högt ponny EM i fälttävlan går typ i hoppningen och terrängen Och sen hur ett dressyr program ser ut PS detta e för...
Svar
1
· Visningar
2 957
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej, jag har en fråga ang min vikt på D ponny. Vet att det finns många trådar på olika sidor osv men inte hittat nåt som riktigt...
Svar
3
· Visningar
1 431
Senast: Matildaa1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama