EM och NM för ponny

dimmansstuteri

Trådstartare
Jag undrar om någon vet vad som krävs för att en ponny skall kvalificera sig till NM eller EM i fälttävlan? Jag hittar ingen information på SvRF sida?

Min lille hingst Dimmans Eros ingår i ponnysatsningen i fälttävlan 2013, det är så jätteroligt!

Sv: EM och NM för ponny

De internationella (EM) kvalreglerna hittar du på fei.org. Sedan är det upp till landslagsledningen att välja vilka av de kvalade som blir uttagna. De brukar även i början av året lägga ut vilka kriterier som ska vara uppfyllda för att man ska vara aktuell för mästerskap.

Lägre krav för NM.

Senast ändrad:

För NM krävs väl litet hyfsade resultat i 1*. EM går i 2* och det har vi inga i Sverige pga låg standard i ponny-leden. Går det super i 1* får man nog åka utomlands för att lyckas kvala till EM. Dk har ibland någon 2*

Det var väl för få starter. När mantorp hade sin 2* var det väl ca 4 starter, och det är ju inte mycket att hänga i julgranen. Jag antar att klasserna helt enkelt inte bär sig ekonomiskt tyvärr.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 397
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 179
Fälttävlan Hej Jag undrar hur högt ponny EM i fälttävlan går typ i hoppningen och terrängen Och sen hur ett dressyr program ser ut PS detta e för...
Svar
1
· Visningar
2 980
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka