Em/jem/yrem

Sv: Em

Men hallå, vi som inte har råd att köpa ridsport vill oxå veta :angel:

Aicha skrev i förra numret att det är stor skillnad på banor utomlands och hemma. (Strzegom-text) Hon var alltså negativ till skillnaden.
PM tolkade det som att det var kritik mot hans banor här hemma på int.nivå. Nu var det väl inte det som Aicha menade i 1:a hand utan skillnaden på de nationella som är kvalande och sen chocken när man kommer till de int utomlands. :eek:
Aicha svarade mycket bra. Egentligen är de säkerligen överens men det är andra som behöver lyssna/läsa. :angel:
Åkerbo var ett lysande exempel.

Frågan är hur vi får ihop det med alla som vill börja rida och komma runt resp lära sej för att komma vidare. Inte alltid detta går ihand.

Vi har ju haft våra disk här om just skillnaden på våra banor här hemma. Jmfr med tysklands lättbanor så hade de som klagar på våra sprungit hem. :rofl:

He he en vänlig arbetskamrat hade lämnat Ridsport till mig när jag kom till jobbet idag , så nu har jag läst :idea:

Men det är ju så , det har ju bla jag sagt hur länge som helst och många med mig att * och ** härhemma och dom få *** som är är mkt mindre än utomlands och att man egentligen hoppar upp en * till i respektive klass utomlands.

Men grejen är ju att om det råkar byggas upp lite härhemma i de klasserna så klagas det som fan på att banorna är för svåra :eek:

Bara för att folk plockar med hästar som egentligen inte har kapacitet för en riktig * eller ** men som skall säljas och då ser det jävligt bra ut på pappret om dom gått en klass högre (som egentligen inte är en klass högre) om ni förstår vad jag menar.

Så det är ett jäkla klagomål åt båda håll. :confused:

Tacktack, efter att ha läst mitt eget svar för 72:a gången så börjar jag känna mig rätt nöjd. ;)

Som Idasagare sa, så hoppas man ju på att det kommer igång någon slags debatt nu, det är lätt att klaga men det är ju bra om det händer nåt oxå som tar sporten framåt.

Bara för att folk plockar med hästar som egentligen inte har kapacitet för en riktig * eller ** men som skall säljas och då ser det jävligt bra ut på pappret om dom gått en klass högre (som egentligen inte är en klass högre) om ni förstår vad jag menar.
´

mm där har Pelle rätt. Att det går för fort, dvs ekipage inte färdiga för klassen riktigt.
fast det är en sak när hästen är orutinerad. En annan när ryttaren är det. Förresten när är en ryttar erutinerad i en klass?
Jag kan själv känna att det trycks på bra på våra juniorer och yr. Upp, upp för som J ska du rida 2* och som YR måste du rida helst 3* ... Lätt att följa med strömmen där... Svårt att få rutin i klassen också när det är så få tävlingar hemma.
Hanna har ju fått peppning att starta 3* i Segersjö. "Inga problem om man ridit cci2* i Polen osv"... Fast nu lär väl den banan bli stor :p

Segersjö brukar vara stor. Iaf när jag red SM där för ett antal år sedan.

Förstår inte varför man måste puscha på unga ryttare

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är listan över seniortruppen för 2007 släppt! Spetsgrupp: Dag Albert, England Linda Algotsson, Läckeby Sara Algotsson, Läckeby...
2
Svar
36
· Visningar
3 651
Senast: Lillan164
·
W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: LenaH
·
T
Fälttävlan Hittade ett nyhetsklipp (visserligen ett par veckor gammalt) Viktoria Carlerbäck och Sara Algotsson är i princip klara för...
2
Svar
23
· Visningar
2 693
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar