EM i Malmö

cirkus

Trådstartare
Nu är de 10 ekipagen uttagna.

Kan någon förklara varför inte 12 ekipage tagits ut när man får göra det som värdland ?
Och varför har ledningen valt att inte följa de regler som de själva har satt upp, dvs ekipaget ska ha gått SM för att få delta i EM ?

Oavsett - så önskar jag att jag var på plats, men jag jobbar och kommer inte ifrån. Lycka till alla svenskar !

Sv: EM i Malmö

Det var inte fler som kom runt terrängen på SM så det är väl skälet.

Fast jag kan nog tycka att ta sig från England och hit och sen tillbaka för att 1.5 vecka senare ta sig hit igen kan bli lite väl tufft för dom englandsbaserade hästarna.

Aha, ja det är ju förstås relevant.
Dock undrar jag hur en häst som inte ens startade på SM kan vara kvalad ?

De englandsbaserade hästarna kanske är kvar i Sverige i mellantiden ?

Aha, ja det är ju förstås relevant.
Dock undrar jag hur en häst som inte ens startade på SM kan vara kvalad ?

De englandsbaserade hästarna kanske är kvar i Sverige i mellantiden ?

Fast dom måste ju hålla igång sin verksamhet och så hemma.. man lämnar liksom inte sin EM häst här i nästan 2 veckor för någon annan att rida..

SM är ju inget kval på något vis till EM ? Det är ju förbundskaptenens privilegium att ta ut som han själv anser och ändra på uttalade regler.. han sa ju för längesedan att han kunde tänka sig lämna dispenser, vilket han nu uppenbarligen gör.

Då är det ju bättre att inte ha några regler alls utan bara låta förbundskaptenen bestämma allt rakt av

Fast vad menar du med regler? En förbundskapten ser naturligtvis till att ta ut de för tillfället bästa hästarna. En häst kan ju tappa en sko o ömma lite o därför inte kunna vara med på SM men har gjort massor med bra resultat innan så den ska givetvis vara med ändå, om du fattar hur jag menar?

Jo fast reglerna gällde ju ryttarna, inte förbundskaptenen ;) Jag förstår inte riktigt vad problemet är faktiskt?

Det finns 2 platser "kvar" om det hade funnits någon mer att ta ut, men han resonerar väl så att kommer man inte runt SM - banan kanske man inte ska rida ut på ett EM. Det är inte så att Mister Pooh direkt tar en plats från någon annan häst förutom möjligtvis Niklas andra häst Cenna. Men självklart vill han ju i första hand om det är möjligt ha med Mister Pooh.

SM var ju inte ett kval-men en "obligatorisk" tävling. Dvs Dag och Ludde (som dessutom hade ett bröllop inom familjen samma helg som SM) var inte tvugna att ta hit sina hästar och sen tillbaka. Staffan hade ju satt upp Sm-som obligatorisk tävling (klart, det är ju hans tävling ;)) men han har ju fritt fram att plocka vilka ekipage han vill ändå.

däremot finns det ju frågetecken ang mister pooh. Fräsch eller ofräsch?

Fast där var väl 2 till som kom runt terrängen utan hinderfel på SM? Eller är de inte kvalade för övrigt kanske?

Kl

Önskar så innerligt att jag kunnat åka ner då min tränare och kompis skall vara med men tyvärr tillbringar jag helgen i Stockholm så jag får kika på tv istället och tvinga alla icke-hästintresserade kompisar att titta med mig :):D

Man kunde ju tycka att de skulle skicka 12 st. till start då det är ett ypperligt tillfälle att få starta 3-stjärnigt.

Det finns inte så många 3-stjärniga banor i Sverige.

Jag kommer sitta hinderdomare och hoppas på bra väder :)

*kl*

Jag och mannen ska dit. Passar på att träffa hans familj där eftersom systern ska rida och hon då tar med bebisen också (vilket är främsta anledningen att åka dit). Att det är EM på hemmaplan och hon tävlar är bara en stor bonus :D

Även jag ska sitta på hinder och hoppas på lagom bra väder :p Avskyr nämligen värme så jag röstar för 18 grader, växlande molnighet och lite vind :D

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 461
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 704
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama