EM i hoppning

Jag håller med om att det är tråkigt att så få svenska ryttare rider svenskt, att hälften av hästarna i laget i år är svenskfödda känns ovanligt, men jag tror inte att det skulle gynna sporten alls. Tänk om Henrik och Rolf-Göran som bor utomlands skulle byta medborgarskap för att komma undan?

Det skulle ju göra att sponsorerna bara skulle vilja sponsra ryttare från länder med stark uppfödning. Ryttare från länder utan en stor och bra egen uppfödning hade inte haft en chans! Då hade de behövt föda upp sina egna hästar för att ha en chans. Slutresultatet hade blivit att färre länder hade haft en chans på högsta nivån.

Publikljudet är ju lite stökigt i TV-sändningen tycker jag. Men det verkar inte vara så mkt till publik? Det är mest bakgrundsljud som från en restaurang där de slänger runt kantiner (eller vad plåtlådorna heter).

Publikljudet är ju lite stökigt i TV-sändningen tycker jag. Men det verkar inte vara så mkt till publik? Det är mest bakgrundsljud som från en restaurang där de slänger runt kantiner (eller vad plåtlådorna heter).
De har kommenterat bristen på platser för publiken tidigare i sändning. Igår var det nästan tomt på läktarna när sändningen började.

Fin ritt men tråkigt med rivningarna. Verkar som att hon inte trampade i vattnet? Är ju en sån knepig vinkel att dte är svårt för oss att se.

Tror det dök upp på en tävling tidigare i år, det är bara själva vattendelen av hindret som räknas så man får riva "förhindret" utan att det ger något fel.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning för young rider, junior och children är igång, så här följer du mästerskapet.
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
153
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapen duggar tätt under sommaren. Denna vecka avgörs bland annat EM i hoppning för ponny i belgiska Opglabbeek. Ifjol blev det...
Svar
0
· Visningar
82
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges Victoria Jensen hoppade hem ett brons i Belgien när de individuella medaljerna i ponny-EM i hoppning fördelades på söndagen...
Svar
0
· Visningar
96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka