Bukefalos 28 år!

EM i hoppning

Vilken fantastisk start för svenskarna! Rolf-Göran är min absoluta favorit bland svenska ryttare, hans ritt gladde mig mest av alla idag.

Av de hästar som inte är svenska tycker jag allra mest om Stargold. En fantastisk gummiboll som jag väldigt gärna skulle ha använt om jag haft ett lämpligt sto och lyckats få tag i sperma.
 
Vilken fantastisk start för svenskarna! Rolf-Göran är min absoluta favorit bland svenska ryttare, hans ritt gladde mig mest av alla idag.

Av de hästar som inte är svenska tycker jag allra mest om Stargold. En fantastisk gummiboll som jag väldigt gärna skulle ha använt om jag haft ett lämpligt sto och lyckats få tag i sperma.
Ja det var verkligen en stilrunda!

Zineday imponerade på mig även om jag vet att det är en fin häst. Så ung men så komplett!
 
Vilken fantastisk start för svenskarna! Rolf-Göran är min absoluta favorit bland svenska ryttare, hans ritt gladde mig mest av alla idag.

Av de hästar som inte är svenska tycker jag allra mest om Stargold. En fantastisk gummiboll som jag väldigt gärna skulle ha använt om jag haft ett lämpligt sto och lyckats få tag i sperma.
Håller helt med i båda! Var förvånad att Stargold fick med sig ett hinder, annars såg det så otroligt fint ut. Bara det att han går på vanligt bett och inte ens en martingal ser fint ut.

Jag har alltid lågt förtroende för svenskar att hålla ihop det genom alla rundor. Men Rolf tror jag på. Hoppas innerligt att Zuccero fortsätter hoppa lika enkelt.
 
Håller helt med i båda! Var förvånad att Stargold fick med sig ett hinder, annars såg det så otroligt fint ut. Bara det att han går på vanligt bett och inte ens en martingal ser fint ut.

Jag har alltid lågt förtroende för svenskar att hålla ihop det genom alla rundor. Men Rolf tror jag på. Hoppas innerligt att Zuccero fortsätter hoppa lika enkelt.

Jag tror på Rolf och Jens. Henriks Illiana är jag inte säker på om hon har vad som krävs tyvärr. Wilma vet jag inte riktigt var jag har henne. Hon kan överraska. Hästen är riktigt fin!
 
Igår startade 85 ekipage, av dessa blev två uteslutna. Idag är det 84 på startlistan. Någon som har koll på vilka som inte går vidare?
 
Det ser ut som att Sverige ändrat startordningen. Den nya ser ut att vara:

Henrik
Wilma
Jens
Rolf

Ja, den känns väl rätt logisk kan jag tycka. Henrik gillar att gå ut först och Rolf klarar av att gå ut sist med press. Det är en position han är van vid.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sverige tog ett historiskt EM-guld i hoppning i lag i somras. I en ny SVT-dokumentär berättar laget hur man satte stenhård press på sig...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under fredagen släppte SVT en minidokumentär om det historiska EM-guldet som det svenska hopplandslaget tog vid EM i Milano 2023. Hur...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
917
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 207
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp