EM i Aachen

Jag följer det bara via resultatlistorna just nu, är det tidsfel de flesta får?

Meredith låg på 0 fel ett tag, men nu på 2.09. Har de kortat mer maxtiden eller visades bara del resultat?
Den som ligger först har noll fel, alla efter får fel uträknat på hur långt efter de är i tid (felen omräknas till tid)... Meredith ledde de första starterna.

Ni får stå ut med min okunnighet men detta är inte min hemmaarena så att säga :o Är detta nån lagtävling eller är det individuell klass?
Både och kan en säga :) I lagen gäller de tre båstaryttarnas resultat. För den individuella tävlingen tar alla med sina resultat, det finns några ryttare i dagens klass som bara rider för sig själv (utan lag) också :)

Den som ligger först har noll fel, alla efter får fel uträknat på hur långt efter de är i tid (felen omräknas till tid)... Meredith ledde de första starterna.

Eh och jag fattar ingenting??? :o Men jag har ju feber och det gör ju inte tankeverksamheten lättare... får vara nöjd att jag har en anledning att ligga i soffan och titta på teve trots 26 grader och sol ute :angel:

Men Meredith är ju mer än 4 sekunder långsammare?
Det är inte ett fel per sekund, tror att det är 0,5 men är inte säker. Det räknas på någon koefficient sa kommentatorerna på tv.

När de rider får de dock en sekund tillagt till tiden per fel i banan :p

Det är inte ett fel per sekund, tror att det är 0,5 men är inte säker. Det räknas på någon koefficient sa kommentatorerna på tv.

När de rider får de dock en sekund tillagt till tiden per fel i banan :p

Ja men det var ju det jag sa! Det är någon konstig koff. som ingen jävel kan räkna ut

Det är väl 4 sekunder per nedslag som läggs till?

Eh och jag fattar ingenting??? :o Men jag har ju feber och det gör ju inte tankeverksamheten lättare... får vara nöjd att jag har en anledning att ligga i soffan och titta på teve trots 26 grader och sol ute :angel:
Om jag har förstått det rätt:

Alla rider banan. Nedslag och tidsfel funkar som vanligt, alla fel när banan har ridits blir till sekunder som läggs på tiden.

I sammanställningen får den med snabbast tid (när alla hinde- och tidsfel räknats in) noll fel. Alla efter den får fel att ta med sig vidare i tävlingen. Dessa räknas om utifrån tiden som skiljer från bästa ryttarens tid. Troligen är det tidsskillnaden gånger 0,5. Resultatlistan kommer förändras (och även vilka fel de tar med sig) under tävlingens gång, när någon slår ledartiden.

Blev det tydligare? Annars får nån annan göra ett försök :p Har just försökt sätta mig in i det själv :angel:

Troligen är det tidsskillnaden gånger 0,5. Resultatlistan kommer förändras (och även vilka fel de tar med sig) under tävlingens gång, när någon slår ledartiden.

Blev det tydligare? Annars får nån annan göra ett försök :p Har just försökt sätta mig in i det själv :angel:

Stämmer med 0.5 :)

Håller med, eller tycker Casello såg fin ut men alldeles för lite tryck. Trodde han skulle rida med lite mer tempo. Trist, för Helena lär ju inte rida fort.

Precis, det såg inte ut som att de satsade riktigt, mest lallade runt lite. Inget riktigt tryck eller fighting spirit, jag hade nästan väntat mig lite horn på hjälmen på Douglas. Eller i alla fall mer tryck

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
545
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
915
·
Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 108
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden