Elvis nyklippt

*tove*

Trådstartare
Nu har jag fått nog av allt skräp Elvis släpat in. I söndags åkte pälsen. Han tycker det är jätte skönt och är en helt ny hund. Mycket spralligare. Och nu är han inte lika varm av sig så nu sover han i sängen med mig :love:

Innan:
22822501.jpg

22822500.jpg

Efter:
22840052.jpg

22840091.jpg

22839875.jpg

22839877.jpg

En del tycker han är skitful nu... Men jag tycker att han är riktigt gullig. Sen ser de väl lite bättre ut när pälsen vuxit ut litegrann :).

Sv: Elvis nyklippt

Jag tycker faktiskt han var sötast efter! (söt innan med såklart!)
Det blev ju jättebra! Skönt nu när höst och lera kommer oxo!

Tackar :). Japp. Det fastna en hel del skit i pälsen. Så han är inte klippt en dag för tidigt :D.

Fast nu kan jag ju inte ställa ut honom :(

Jag tycker också att han blev sååå mycket sötare efteråt :love:
Kortklippta shih tzus är bland de sötaste som finns!!
(Eller Lhasa apso, ser ingen skillnad :o)

Elvis är Shih tzu :). Jag tycker ju självklart dom är finare än lhasa apso (konstigt? :D)

Vilken sötnos! Nu ser man hans uttryck tydligare och man kan ta del av hans charm. :) Sen ser det väldigt skönt ut jämfört med tidigare...

Vi klippte också ner vår Shih tzu sådär kort på våren och så fick han ha lite längre på vintern men han ställdes inte heller ut så det var inget svårt val :D

Våra Shih Tzus fick alltid tokryck efter att blivit klippta när de gått med lång päls under utställnings-åren :D det märks verkligen hur lyckliga och "lätta" de blir! idag är alla kortklippta.

Jag måste erkänna att jag har svårt för nerklippta långhårshundar. Men jag försöker vänja mig och titta på bilder som dina, för som det verkar nu så kanske jag ändå blir tvungen att klippa ner min. Tovålderpäls och ett aktivt hundliv med gyttjebad och barrskog är svårförenligt.

Första gången jag såg min kortklippt höll jag på att smälla av.

Lämnade han till en trimmare och så kom hon och lämnade honom, var inte våran hund. Men nu tycker jag det är mycket finare med kort päls på honom efter att ha tittat på bilder då han var LÅNGHÅRIG.

Upplever själv också att han blir gladare av kort hår. Är nog aningen smidigare.

Mycket snygg voffsing fick du också. En stilig herre! :love:

japp, nu är han en riktig tuffing :D.

Och nu kan man köpa snygga halsband, för dom syns ju för en gång skull :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 705
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 155
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 150
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 696
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31