Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Franska elbanden är en speciell sort. Länk till de som säljer dem finns ovan i RebeckaKihlbergs inlägg. Såvitt jag vet säljs de bara av importören. Det är inte alls samma sak som de band man köper på G****g****n. Jag har 40 mm band. De kostar multum, men håller enligt uppgift betydligt längre än stolpen...granger skrev:Hej Alla och tack för Era svar!
Det lutar ju åt elband nu, även om Lizzie med erfarenhet från Närkeslätten valde elrep.
Carinaso och Martha: Ni skriver Franska elband, menar ni de ganska breda då? (typ 10 cm?) Eller bara elbanden i största allmänhet?
Har sett att 20 mm elband har ca samma pris som elrep men med betydligt fler ledare för elen. Är 20 mm för smalt tro...?![]()
Sen har jag ju som sagt tänkt att hela hagen ska ha trästaket utanför elstaketet, borde hjälpa till att inte vinden töjer så mycket, eller vad tror ni?
MVH Granger
Vi har ofta strömavbrott här på vår gård (när det regnar kraftid, blåser mycket, el. åskan går) och det var det som hände den gången. Har inte en aning om hur hästen skar av sig tungan på elbandet, det var sambon som upptäckte det. Han såg att hästen stod med bandet i munnen, gick ut för att mota bort hästen (el. om han skulle ta in den tills strömmen kom tillbaka).martha skrev:men det är ju inte elbandets fel......utan erat då strömmen inte var på, och jag kan inte förstå hur den burit sig åt för att skära av tungan på bandet, då nåtte det ha stått o tuggat väldigt mycket o länge och på nåt sätt slängt sig från bandet
RebeckaKihlberg skrev:Visst släpper stolpar osv efter, problemet är att du får 300000meter elrep som hästen kan trasla in sig i, har själv varit med om just de...ingen rolig upplevelse!
linda746 skrev:Vet någon vad man kan köpa mässingskapslar.
Tack på förhand.
Teddy