malumbub

Trådstartare
Jag har ett problem. Jag får hårda stötar av bilen, när jag kliver ut ur den.
Det började med att jag fick stötar när jag klivit ut ur bilen och skulle stänga dörren eller låsa. Så jag började med att ta tag i bilen innan jag släppte ratten eller lyfte från sätet. Men det ledde till att jag nu istället får en stöt med den andra handen.
Vissa stötar sticker bara till i fingertopparna, andra gör faktiskt ONT och det verkligen knäpper i luften.

Jag har provat att byta schampo. Jag har provat att byta balsam och att vara utan balsam.
Jag har provat att byta skor, kläder, jacka.
Jag har provat att byta rutiner när jag ska kliva ut ur bilen.

Jag får stötar även av andra bilar, men främst min egen.

Jag håller på att bli helt galen. Hjälp!

För mig hjälper det att använda balsam och inte tvätta håret för ofta, och att för allt i världen inte bära kläder i syntetmaterial. Att ha sköljmedel i tvätten verkar göra kläderna lite mindre statiska.

Det måste vara statisk elektricitet. Jag vet att ett tag var det vanligt att man hängde en gummistropp under bilen så den blev jordad. Hör med Mekonomen, Biltema eller liknande om det finns att köpa nu. Kan det hjälpa åtminstone på din egen bil så kostar det nog inte så många kronor.

Håll i utsidan på bilen när du sätter foten på marken. När jag glömmer det så skrämmer jag folk vid mjölkdisken i affären - antingen för att jag skriker AJ eller för att det smäller så högt. Det går ibland att se gnistan.
På jobbet blir jag uppladdad av våra möbler - några snurrfåtöljer är värst, så innan jag tar kassaapparaten tar jag smällen på höften mot bänken. Jag är superladdad tydligen.
Av 10-talet andra kollegor så har bara en samma problem.

För mig hjälper det att använda balsam och inte tvätta håret för ofta, och att för allt i världen inte bära kläder i syntetmaterial. Att ha sköljmedel i tvätten verkar göra kläderna lite mindre statiska.
Tvättar inte så värst ofta och egentligen blev det liiiiiite bättre när jag tvättade med olja och skippade balsam, men det funkar inte i längden för mig.
Sköljmedel har jag inte i kläderna, men om det vore problemet så tycker jag att jag borde få stötar av alla bilar...?

Det måste vara statisk elektricitet. Jag vet att ett tag var det vanligt att man hängde en gummistropp under bilen så den blev jordad. Hör med Mekonomen, Biltema eller liknande om det finns att köpa nu. Kan det hjälpa åtminstone på din egen bil så kostar det nog inte så många kronor.
Ja, statisk. Menade inte, i min lathet när jag skrev, att det skulle vara något annat än statisk elektricitet.

Gummi för att jorda?

Jag har ett problem. Jag får hårda stötar av bilen, när jag kliver ut ur den.
Det började med att jag fick stötar när jag klivit ut ur bilen och skulle stänga dörren eller låsa. Så jag började med att ta tag i bilen innan jag släppte ratten eller lyfte från sätet. Men det ledde till att jag nu istället får en stöt med den andra handen.
Vissa stötar sticker bara till i fingertopparna, andra gör faktiskt ONT och det verkligen knäpper i luften.

Jag har provat att byta schampo. Jag har provat att byta balsam och att vara utan balsam.
Jag har provat att byta skor, kläder, jacka.
Jag har provat att byta rutiner när jag ska kliva ut ur bilen.

Jag får stötar även av andra bilar, men främst min egen.

Jag håller på att bli helt galen. Hjälp!

Jag förstår att det är möjligt långt ifrån alla gånger, men när du har möjlighet så ta tag i ett element innan du sätter dig i bilen. Jag hade alltid problem i tvättstugan tidigare, men när jag började ta i elementet innan jag rörde dörren så upphörde problemet tvärt.

Det händer bara i den bilen? Så hade jag nämligen, i bara en bil. Fick en sådan där stropp ner i backen så var det löst. Så det måste varit problem med överslag i just den bilen.

Såg nu att problemet kom även i andra bilar. Kanske blir du laddad framåt vårkanten som hästar kan bli av vårsolen?

Du ska gnida in sätena och mattorna med en blandning av sköljmedel och vatten! :) Förutsatt att du har tygklädsel, men skinnklädsel brukar ej ge stötar!

Jag får stötar mer eller mindre året om. Torrare väder ger värre stötar.

Våran andra bil har läderklädsel och den är stötfri, så därför har jag varit inne på att det är klädseln redan tidigare. Mattorna är oxå olika i bilarna. Nu när det är dom torrast verkar det inte spela någon roll vad har har på mig.

Jag får ganska hårda stötar som gör ont även genom jackor och andra plagg, så för mig hjälper det inte.

Har aldrig någonsin fungerat till annat än att generera inkomster till försäljaren.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 292
Senast: Enya
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 709
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 294
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar