El-halsband

Sv: El-halsband

Precis, det var också en anledning till att jag blev skeptisk till om filmen verkligen var sann eller fejkad. Jag har suttit bredvid en kompis som provat ett elhalsband på sig själv. Han reagerade inte alls, rörde inte en min. Sa att det kändes som att få en stöt från ett vanligt elstängsel.

Sv: El-halsband

Tippan skrev:
Då skulle med andra ord en sten i arselt vara lika avskräckande om det är det oförklarliga som det bygger på.

:rofl: :rofl: :rofl:
Man får väl inte kasta sten i arslet på hunden heller? Det måste ju kunna skada mer än en elstöt? fast inte om det är jag som kastar förståss.. :o då träffade jag nog bara gatan två meter framför mig :p

Allvarligt, jag har också förstått det som så att det är den oförklarliga omedelbara bestraffningen som har bäst effekt, och då pratar jag inte elhalsband utan tex tabasco på bordskanten, riggade skrammelsaker som ramlar ner om man hoppar upp dit man inte får... Alltså inte matte som skriker och är arg, det är visst svårt för djuret att fatta varför matte blev arg just nu när man hoppade på bordet när hon aldrig blir det annars när man gör det (när man är ensam ;) )

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 032
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Övr. Katt Hej! Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt...
2
Svar
33
· Visningar
1 528
Senast: Emmmmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar