GPS-halsband

Tack för tips!

Jag har läst på supportsidan att en kan stänga av hemzonen, och det har jag gjort. Det kan ta upp till 12 timmar för GPSen att uppdatera det, hoppas batterierna håller så långt, det är 43% kvar. Den sista positionen är i hemområdet.
 
43% räcker flera dagar 😊
Hur får du den att räcka i flera dagar? Min klarar knappt ett dygn utan att ladda ur. Den första klarade 1,5 dygn, den ligger nu någonstans i syrenhäcken. Den andra klarade 11 timmar, den reklamerade jag. Den tredje, som jag har nu, klarar ungefär ett dygn med batterisparläget påslaget.
 
Tack för tips!

Jag har läst på supportsidan att en kan stänga av hemzonen, och det har jag gjort. Det kan ta upp till 12 timmar för GPSen att uppdatera det, hoppas batterierna håller så långt, det är 43% kvar. Den sista positionen är i hemområdet.
Leta i mörkret, så ser du lampan på ganska långt håll.
 
Hur får du den att räcka i flera dagar? Min klarar knappt ett dygn utan att ladda ur. Den första klarade 1,5 dygn, den ligger nu någonstans i syrenhäcken. Den andra klarade 11 timmar, den reklamerade jag. Den tredje, som jag har nu, klarar ungefär ett dygn med batterisparläget påslaget.
Oj! Jag tror min räcker minst en vecka? Tio dagar kanske? Har hemzoonen igång och det går i princip inget batteri när katten är där. Sen stänger jag av den på nätterna också iofs.
 
Oj! Jag tror min räcker minst en vecka? Tio dagar kanske? Har hemzoonen igång och det går i princip inget batteri när katten är där. Sen stänger jag av den på nätterna också iofs.
Jag har också hemzonen igång, men min är ute mycket på sommaren. Hon kommer bara in och äter i princip. Jag kollade notiserna nu, 18:25 igår var batteriet fulladdat, 17:00 idag var det slut.
 
Jag har också hemzonen igång, men min är ute mycket på sommaren. Hon kommer bara in och äter i princip. Jag kollade notiserna nu, 18:25 igår var batteriet fulladdat, 17:00 idag var det slut.
Oj så dåligt! Min var fulladdad imorse vid sju, nu är den på 97%. 😊 Jag har dörren öppen hela dagen så hon går ut och in hela tiden.
@karinstarin och @Unafraid vilka modeller har ni? Jag har CAT 4 till min häst och den håller flera gånger bättre än tidigare IKATI. Har ingen hemzon eller liknande.
Jag hittade inte vad modellen heter, men jag köpte den i höstas så det är en rätt ny i alla fall.
 
Jag har också hemzonen igång, men min är ute mycket på sommaren. Hon kommer bara in och äter i princip. Jag kollade notiserna nu, 18:25 igår var batteriet fulladdat, 17:00 idag var det slut.
Har du på "live" länge åt gången eller mycket? Det tyar mer batteri. Jag har också Cat Mini, och de håller i flera dagar om hemmazonen är på. Livesporar gör jag endast om jag inte sett katterna på en stund, eller jag måste hämta in dem för att vi skall åka bort.
 
Har du på "live" länge åt gången eller mycket? Det tyar mer batteri. Jag har också Cat Mini, och de håller i flera dagar om hemmazonen är på. Livesporar gör jag endast om jag inte sett katterna på en stund, eller jag måste hämta in dem för att vi skall åka bort.
Nej. Bara när jag behöver leta efter halsbandet när hon har tappat det.
 
Mina två har inte tappat sin gps efter att vi gikk över til nya Cat mini, men när jag hade iKati och den som var hela halsbandet (https://www.petboutik.fr/13380-thickbox_default/traceur-gps-chat-tractive.jpg) tappade de tyvärr bort två.

Använder du silikonfästet eller plastramen? Silikonfästet upplever jag at håller i gps-en riktigt bra :)
Hon tappar hela halsbandet. Jag hade det satt på rätt för hur mycket hon vägde, men jag fick öka upp det. Sedan jag ökade det har hon inte tappat det.
 
Hon tappar hela halsbandet. Jag hade det satt på rätt för hur mycket hon vägde, men jag fick öka upp det. Sedan jag ökade det har hon inte tappat det.
Jag bytte halsband till ett annat, min katt tog avsnitt ”original”-halsbandet på ca 20 sekunder 🤯. Tog ett gammalt halsband som han haft tidigare och det funkade super!
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: cili
·
Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: Motacilla
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 919
Senast: Amha
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 842
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp