Ekollon attack..

Lokkur

Trådstartare
Hej! Vi har FRUKTANSVÄRDA mängder av ekollon i våran hage, så vi bara krattar och krattar hela dagarna, men det tar aldrig slut!
De ramlar ju bara mer ner.. och eftersom ekollon i stor mängd är farligt så undrar jag om någon vet när och om det giftiga ur ekollonen går ur?

Hur länge håller sig ekollon giftiga??

m.v.h Sandra

Sv: Ekollon attack..

ekollon är farligt även i liten mängd! blad och bark är också giftigt.

jag skulle hugga ner eken eller flytta hagen.

Sv: Ekollon attack..

ekollon är farligt även i liten mängd! blad och bark är också giftigt.

jag skulle hugga ner eken eller flytta hagen.

ja de hade ju varit en lösning, men nu är de så att det inte är 1 ek, utan kanske 20 st.
Och det går inte flytta den eftersom den är omringad av vägar typ. Och det är den enda vi har som vinterhage. plus att vi arrenderar marken, som då inte är våran.
Bladen och barken är inte lika farlig om ekollonen enligt vet.
Och de jag har fått förklarat för är att de är i en stor mängd de är farligt.

Eftersom vi aldrig fått kratta annars som i år eftersom de är sådana mängder. Andra år har vi inte krattat. Och det har aldrig hänt något.

Så jag undrar bara när dom slutar vara giftiga?

Eller om det är vissa träd som har mer giftga ekollon än andra isådana fall?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 536
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
635
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18