Ekenryttarna första september

Sv: Ekenryttarna första september

Hm.. Flera av oss ligger lite lågt på den fronten, det var ingen lyckad helg för flertalet bukefalister även om några säkert var lyckligare än vi som blev uteslutna av varierande anledningar.

:eek: var du åxå utesluten? :confused:

själv har jag varit på icke hästrelaterade aktiviteter hela dagen :eek: så jag har inte hunnit med ngn rapport...

hur som helst gjorde vi en bra dressyr, inte riktigt lika super som förra helgens 33-runda, men hade förväntningar på under 45 iaf....
damen med den vita käppen hade dock en annan åsikt och vi hamnade på en bra bit över 50 med kommentaren typ "trevlig uppvisning, hästen blir lång" :mad: (och alla andra domare som tycker att han blir hög och kort om de ska anmärka på ngt).....blä
uppenbarligen gillade denna domare de ihopkrullade djuren bättre...

hoppningen kändes mkt bra, felfri på hinder men några tidsfel. fin bana att rida på, men lite tråkig bansträckning

terrängen var blandad för vår del. kamelen blev så laddad att han inte visste var han skulle göra av sig precis före start, och sprang förbi första hindret.....sen kändes han verkligen super, precis som på den gamla goda tiden till och med hinder 10 vattnet. la en volt före studsen, hoppade sen den super. sprang förbi spetsen trots att jag red väldigt noggrannt där. fin sen ända till nr 18 andra vattnet, sen på 19 två häckar tog vi en sväng ut i skogen igen, och samma på nästa, trakhenern - tack och hej.

hur som helst kom vi ju mkt längre än vi gjort på mkt länge, kom på efteråt att vi tex. inte hoppat vatten på tävling sen i april :eek:
så på ngt vis känns det ändå ganska positivt

Helnöjd med arrangören.
Trevligt folk.
Bra dressyrdomare.
Kanonfina hoppbanor.
Lite gammaldags stuk på terrängen men fullt OK.
Enda grej jag kommer på att klaga på:
Några skyltar till så vi som inte varit där förr hittar till
dressyr & terräng utan att fråga.

*host host*

Jag såg honom på vattnet närmast framridningen där du var tvungen att stanna till för träden, han såg verkligen jättefin ut och vi trodde att nu var allt i ordning igen.

Men tydligen inte då :confused:

Vad tar du för att vara Kamikazepilot en helg:rofl:
våghalsar:eek: säger Fegis:angel:
Du börjar väl bli till åren- rid hopp o dressyr istället.:idea:

du är ju så målmedveten att du kan bli bra i bägge:)

Hon är svindyr i drift kan jag säga! Minimiavgifter:
1 hemlagad pizza (x-antal bitar....)
Loka i icke begränsad mängd
Godis, helst då salta bitar som du gett till barnen i tron att dom var dom enda som ville ha...
Kaffe, kaffe och åter kaffe.
:rofl::rofl::rofl:

Sen vill jag bara påpeka att hon är i sina bästa år! Bara lite gnällig och stel på morronen....:devil:

Fast vi hade ju himla kul iaf! Tyckte det var väldigt roligt att träffa dig, din polare, PF och Rollo och Rollos trevliga föräldrar!

Och icke att förglömma....jag har ju haft idolen fio hos mig en hel helg....:D

:eek: var du åxå utesluten? :confused:
Ja. *muttrar*

Taxen halkade i anridningen mot den lilla stocken med grav framför som låg vid spetsen, kanade och slog på hejdarna och tror du inte jag prickade graven? Full med äckligt vatten var den och jag dök ju naturligtvis. :mad: Fick åka hem utan underkläder. :mad:

Annars tycker jag att lättklassens dressyrdomare var väldigt bra på det. :angel:

Jättekul. :mad: Särskilt att go commando när jag och Ebba stannade och käkade. :mad:

men då, jag som sa åt dig att sitta kvar :cool: :D
och vi som tom pratade om stinkande dykningar före start :rofl:

när hästen var på väg rakt fram ut i skogen menar du :D
höll på att rida in i samma träd när jag var där för två år sen :rofl:

jo men bitvis är allt faktiskt i helt suveränt bra ordning, mkt mkt bättre än före sommaren - så jag tror faktiskt att det håller på att lösa sig :bump:
nu kunde jag ju tom rida på tränsbett, och när han var hemma funagerade det ju super :love:

Ja. *muttrar*

Taxen halkade i anridningen mot den lilla stocken med grav framför som låg vid spetsen, kanade och slog på hejdarna och tror du inte jag prickade graven? Full med äckligt vatten var den och jag dök ju naturligtvis. :mad: Fick åka hem utan underkläder. :mad:

Annars tycker jag att lättklassens dressyrdomare var väldigt bra på det. :angel:

Halkade?! Äsch...otränad som du var så blev du varm och svettig och kände för ett svalkande bad...skyll inte det på taxen!:devil:

Jättekul. :mad: Särskilt att go commando när jag och Ebba stannade och käkade. :mad:

Det gäller att hänga med i svängarna! Att masa sig runt banan med magen full med mat är inget för fio och mig!

Har absolut inget att göra med sällskapet....?:angel:

Ah, jag menade på hemvägen! Och att 'go commando' är ett uttryck som man behöver ha koll på sina Vänneravsnitt för att fatta. ;)

Ah, jag menade på hemvägen! Och att 'go commando' är ett uttryck som man behöver ha koll på sina Vänneravsnitt för att fatta. ;)

Exakt :D

Du kan inte räkna med att en person som bor så långt ut i ödemarken i en by med 15 invånare skall förstå något sådant :angel:

KL

fan vad ni verkar ha haft kul hela högen med Bukare!

själv skrev jag dressyr i 6 timmar efter att ha blivit lovad att klassen skulle va delad och därmed köras minst 1/3 av startfältet fredag eftermiddag, men sen blev allt lördag lika :devil:.
hade därmed inte så mtk gnista att stanna kvar efter och beskåda/leta upp er alla. synd! :devil:

KL

NÄR kommer resultaten ut på er hemsida? Nu borde ni ju fått ordning på ert datakrångel?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska stjärnan Henrik von Eckermanns säsongsdebut i världscupen varade i bara några sekunder. När hans häst Calizi rev det första...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka