Ekenryttarna första september

Sv: Ekenryttarna första september

*räcker upp en hand!!!*

Var där i tisdags o red!
hade inte tänkt debutera där men så blev det.... ändrade planer liksom! tänkte att "fan, nu har jag ju tränat på banan nog fan ska jag väl debutera där med ;)"

Om du såg en svart "piiiip" häst vid´parkeringen som inte ville gå in i sin transport utan stod där o surade och med tankeöverföring sa "matte matte köp en ny transport...:smirk:" så var det mig du såg..!
Usch, han har börjat sura nu de två sista gångerna jag åkt med honom...:devil:
men han är lite förlåten för det gick bra när vi backade intill ridhuset och damn!!! så fin han var i terrängen min lilla putte!!!! :D

Var du med på någon av träningarna som varit eller har du varit åskådare`?

och du som upptäckte att han tappat skon också!!! :angel::smirk:

Mmm, jag blir lite lätt irriterad på honom för han har gått in så himla fint förut, en lina har räckt men nu så har han börjat backa, du märkte ju att han inte ens ville gå fram när jag inte ens styrde mot transporten.... :mad: Sen had ejag tappat tålamodet lite också så jag skyller inte allt på honom, men när jag backade in mot ridhuset gick han in fint, knäpp häst..!! :D:angel:

Men rider du fälttävlan själv? Ska du vara med den 1e?

Min ponny är också väldigt snäll att lasta, i vilket fall när hon käner för det annars kan hon gå upp på rampen och stå där och titta ett tag, eller så försöker hon gå in på "fel" sida :angel:

Ja, ja rider ft, bara debutant nivå än så länge och på ponny då så ja ska inte starta på eken.

Ska därimot sitta i dommartornet på hoppningen och klocka på terrängen, så alla ni som ska dit, ja vill veta era startnummer när de kommer ut, lite kul att veta :banana:

*KL*

Jaha vilka skall starta nu i helgen då??
Jag skall rida 2x 100 klass och har fått den stora äran att starta först dvs 07.30:mad:

*KL*

Jaha vilka skall starta nu i helgen då??
Jag skall rida 2x 100 klass och har fått den stora äran att starta först dvs 07.30:mad:

Det är nästan tankeöverföring...jag satt precis med startlistan och tänkte...rollo! du kan väl byta starttid med din andra häst och oss så vi slipper gå upp så tidigt....:angel::rofl:

fio rider grållen i helgen...jag lessnade efter att nästan åkt av både i hoppningen och på framridningen i terrängen....hennes tur att sitta löst!:angel:

ps....visst var det du som stod med Isa...Z när jag skulle in på terrängen i helgen och tjejen ramlat av på 3.an?

jag ska :D målet för denna gång är att
a) sitta kvar
b) komma runt terrängen
c) minst lika bra dressyr som nu i helgen :rofl:

Jag startar dressyren 9.49 (0,90 klassen).. blir ändå tidigt o gå upp (jag är väldigt morgon kinkig..haha) hade gärna startat i slutet av fältet... :angel:

novali01 o prince fair, när startar ni då?

Senast ändrad:

Japp det gjorde jag, det var min klubbkompis som ramla av.
Din såg lite studsig ut på framridningen...

Jag fattar inte hur skulle vi byta??

Japp det gjorde jag, det var min klubbkompis som ramla av.
Din såg lite studsig ut på framridningen...

Jag fattar inte hur skulle vi byta??

Ajdå, men det gick bra med henne?

Studsig??? Det var snällt sagt....jag kände mig som en liten klick smör högst upp på en vulkan...kan lugnt säga att jag aldrig vrålat så åt nån kamel på en framridning som jag gjorde där...:o

Joooo...din häst nr 2 går en bra stund efter fio på min häst....eftersom du redan måste åka dagen innan så tyckte jag att du kan byta med fio....så slipper VI att åka hemifrån så tidigt!!:angel:

Hängde du med?...men det löser sig säkert ändå, jag har bett att om det blir nån strykning efter fio att vi ska få den tiden...

"Skickar LÅÅÅÅÅNGT skärp till dig och önskar dig lycka till!!!!":rofl::rofl:

Nåja nu visade det ju sig att det var du som behövde det långa skärpet :devil:
Tänk att jag blir tvungen att sätta mig på ett tåg upp till ödemarken för att visa hur det skall gå till på en terrängbana :angel:

Tvärr var de tvugna att starta tidigt om alla skulle få starta, men du kan vara glad, den allra första starten i dressyren är 7.00 :smirk:

*kl*

Värst vad många det var som skulle hit då :)
Kul, jag ska sitta i dommartornet på hoppningen och vara hindervakt på terrängen :d
Samtidigt som jag ska försöka hinna med att packa inför söndagens hopptävling :p

Hoppas det blir en lyckad tävling och att väderprognosen som spår regn på lördag inte stämmer:angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska stjärnan Henrik von Eckermanns säsongsdebut i världscupen varade i bara några sekunder. När hans häst Calizi rev det första...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?