Ekenryttarna första september

Sv: Ekenryttarna första september

Regn tycker jag låter jäävligt onödigt om jag ska va ärlig..
Visst det får gärna vara småkallt o molnigt, inte mig emot.. men regn, Pytt!!!

"Min" jättebebis ska starta i lättklassen där. Håller alla tummar och tår för det vackra ekipaget. :love:
Ni som har kamera, ta gärna något foto på dem o skicka, tack!
Han heter Pooh såklart och är nog en av de största där (förutom vackrast ;) ) så det går inte att missa honom. :D

...Och sedan skicka vidare till mig!
Håller självklart tummarna för det fantastiska ekipaget :love: Lillesyrran har gjort riktig "rid"premiär idag, skrittade från gårdsplanen, runt huset och till hagen :love: Så passa er alla med 05or, breeders 2009 tar vi :banana:

*KL*

Fast jag skulle gärna vilja veta när de fasta starttiderna tänker komma ut....:angel:

KL
Är det ngn av er som startar debutant?
Så jag vet vilka ni är när jag skriver dressyr kommentarer a' domarens direktiv åt er :D:devil:

Juste du, jag kommer inte komma som först var planerat. Sigge har gått flera tävlingar i augusti nu och unghästen måste fostras lite först innan vi ger oss ut igen. Du får hälsa på Sigge någon annan gång :)

Nu vill jag veta hur det gick för alla :)
Såg ngr av er tror jag Poohs häst var jättefin (det var väl den med schakrutor på rumpan?) :p

Helnöjd med arrangören.
Trevligt folk.
Bra dressyrdomare.
Kanonfina hoppbanor.
Lite gammaldags stuk på terrängen men fullt OK.
Enda grej jag kommer på att klaga på:
Några skyltar till så vi som inte varit där förr hittar till
dressyr & terräng utan att fråga.

*kl*

Man undrar ju hur det gick för fio och skimmeln.
Och för alla andra med såklar.
Resultat någon?

Jag var riktigt nöjd med min helg i en halvtimma tills det sent om sider kom upp 25 straff för farlig ridning. Visst hoppade vi mer eller mindre stillastående över nr 3 så jag säger inget om det, men eftersom de la ut mitt resultat utan de felen och även sa felfritt över det hindret, så tänkte jag att det nog kändes mer än vad det såg ut.. Så jäkla skit nu har vi missat 5år-kvalet två veckor i rad.
Denna andra hästen skötte sig bättre än vanligt i dressyren , var rejält slarvig i hoppningen och sedan super i terrängen.

Ang Fio och den gråa så kan det ha varit något med en grav.....vet inga detaljer.

Jösses:eek:
Fin planering o lyckad helg:D

Hur fick du runt den?
Hur gick dressyren?

Jösses:eek:
Fin planering o lyckad helg:D

Hur fick du runt den?
Hur gick dressyren?

Jag fick inte runt honom , man blir utesluten när man trillat av :D Det var 3 hinder kvar till mål.

Jo dressyren gick hyfsat bra, han är ju bara 5 år så man skall nog inte ha så höga krav men han var nog 2 snäpp bättre på den urusla framridningsbanan så det kan ju båda gott i framtiden.

Jag hade några omslag och avbrott i den förvända galoppen sen ville han inte riktigt ut i hörnen.

Vad tar du för att vara Kamikazepilot en helg:rofl:
våghalsar:eek: säger Fegis:angel:
Du börjar väl bli till åren- rid hopp o dressyr istället.:idea:

du är ju så målmedveten att du kan bli bra i bägge:)

Vad tar du för att vara Kamikazepilot en helg:rofl:
våghalsar:eek: säger Fegis:angel:
Du börjar väl bli till åren- rid hopp o dressyr istället.:idea:

du är ju så målmedveten att du kan bli bra i bägge:)

Jag är faktiskt numera enbart hoppryttare som rider lite dressyr ibland och terräng när den lille grå kallar :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska stjärnan Henrik von Eckermanns säsongsdebut i världscupen varade i bara några sekunder. När hans häst Calizi rev det första...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka