Ekenäsritten inställd?

fallon

Trådstartare
Fick syn på att Ekenäsriten är inställd. Stämmer det? Om jag, vad tråkigt:-(
Trevlig tävlingsplats o klubb!

Sv: Ekenäsritten inställd?

Tråkigt är bara förnamnet.
Nu har jag precis ändrat alla mina jobbarhelger hela våren, bara för att vi räknat med att ha Ekenäs som som första mål.
NU får jag göra om hela planeringen, om nu mina arbetsgivare överhuvudtaget går med på att byta helger.

Jag tycker det är ett OSKICK att söka tävlingar, och sen ställa in.

Är det inte bättre att be om hjälp att arrangera? Jag har tidigare erbjudit mig att hjälpa till med just denna ritt.

Det är ju rätt svårt att arangera en ritt på 5 personer...

Fallon och CK:
Ni har PM!

Är det fler som vill ha information om Ekenäsritten så är det bar att Pma så hör jag av mig!

Senast ändrad:

Det är ju rätt svårt att arangera en ritt på 5 personer...

Jo, tack, jag vet. ;)

Fast ärligt talat så är det inte så många fler som arbetar med nån av ritterna.
Att arrangera en CR på 40 km, där man kan klara sig på en enda 2-milsslinga, är relativt enkelt.
Jag arrangerade en sån hemma hos mig för ett par år sen. Det var inte särskilt avancerat.

Det var jag som ordnade banan osv, och en person som tog emot anmälningar.
Sen kom det några fler de timmarna tävlingen höll på.
Har man bara en veterinär räcker det med en vet-skrivare, och ankomst och uttid kan vara samma person, och så en person på intid.
Klart.
Och eftersom man (fortfarande?) måste ha 3 domare så har de gott om tid att hjälpa till med lite allt möjligt.

Och inga prisutdelningar och resultat som måste fixas snabbt och rätt.

Jag hjälper gärna till med alla era förberedelser.

För att sporten ska kunna växa är det viktigt att det arrangeras tävlingar i alla distrikt varje år.

Senast ändrad:

Det är kanske lätt för dig att säga, men vi har ingen här som är van vid att arangera tävlingar! inte en enda människa! Då krävs det lite mer energi, lite mer virr och stress och på 5 personer så känner de att det inte går.

5 st är så många det finns totalt, och alla orkar inte arrangera utan vissa av dessa är bara funktionärer.

Och de nya ryttarna tvivlar jag på att de kommer in på tävlingar! De kommer oftast in på PP och träningsritter.

I klubben som arrangerar ekenäsritter finns det 1 distansryttare som är medlem, vill bara påpeka det.

Rättar mig själv.
Det räcker givetvis med en domare när man enbart har Clear Round.
Det borde jag vetat, om jag tänkt efter, eftersom vi endast hade en domare och en veterinär på Lekebergsritten.

Nu har jag lugnat ner mig lite, men tycker fortfarande att det är väldigt synd att tävlingar ställs in.

Jag, som i år inte håller i några tävlingar, hade gärna hjälpt er med det mesta.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 428
Senast: Milosari
·
IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
809
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 774
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 952
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar