Ej rumsen - 3år!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare fialotta333
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 5 251
Sv: Ej rumsen - 3år!

KL

Vattenskalle kanske? Är ju vanligare på chihuahua men förekommer på yorkie om jag inte missminner mig, och en lindrig vattenskalle kan yttra sig med vagare symtom där oförmåga att bli rumsren är ett av dem.

Sen vet jag inte om det där med att rasta varannan timme alltid funkar, det finns ju de som rastar och rastar och både de o hunden är superstressade, sen när de lugnar ner springandet funkar det plötsligt. En frisk vuxen hund kan ju hålla sig, det är liksom inte där problemet sitter. Det är ovanan man ska bryta och det är inte alltid det hjälper med massa rastningar om dagen.

Sv: Ej rumsen - 3år!

Fast jag tror inte att det är enda anledningen till att hon inte blivit rumsren att hon var otränad vi 6 månaders ålder. Vi köpte en Lhasa apso valp som var 5 och en halv månad som aldrig heller var tränad:( han hade aldrig varit ute under sin livstid när vi köpte honom och han blev rumsren på
En månad. Hur såg det ut där hon bodde innan ni köpte henne, gick hon på låda, tidning eller rakt upp och ner på golvet?
Lådan du pratar om tror jag inte på utan tipsen ni fått om att dela av en yta utan mattor och ställ in korg att sova i och lite leksaker och annat trevligt åt henne så hon blir avslappnad där inne. Rasta ofta, efter vila, mat och men 1-2 timmars mellan rum så ofta ni har tid utom på natten och om ni jobbar. Jag tror helt enkelt det blir att börja om på noll med henne. Om ni är rädd att hon inte trivs i buren/hagen ni sätter upp åt henne så träna henne sakta vid att vänja sig vid buren/hagen korta stunder åt gången.
Kisset vid glädjen väljer jag att inte säga något om.
Jag hoppas ni kommer på ett sätt som funkar på henne att få henne rumsren.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Blyger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 320
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 817
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka