bigganl
Trådstartare
Jag har haft en häst inhyrd här i stallet. (vitt, skattar för det) Ägaren fick privata problem och flyttade från stan för ett par månader sen i all hast. Hästen fick stå kvar tills jag hittade ett sällskap till min häst och för att ägaren tyckte han trivdes så bra här att det inte var bråttom att flytta honom. Jag tog hand om hästen och vi gjorde upp att de utgifter jag fick för honom för foder, strö, avmaskning osv, skulle hon sätta in på mitt konto. Förrra veckan flyttade en ponny in och hennes häst blev hämtad. Åter igen pratade vi på telefon och hon lovade sätta in pengarna.
Jag har skickat några mail och skrivit ner kostnaderna och uppmanat henne sätta in summan, men inga pengar har kommit.
Hur kan jag gå till väga för att få mina pengar? Vad har jag för rättigheter?
Har inte haft liknande problem förut med hyresgäster och vet inte hur jag ska bära mig åt. Inte för att det är en jättesumma, men jag tycker inte jag ska stå för kostnaden när vi kommit överens om annat samt att jag faktiskt tagit hand om hennes häst under tiden som hon inte kunde själv.
Hur ska jag göra?
Jag har skickat några mail och skrivit ner kostnaderna och uppmanat henne sätta in summan, men inga pengar har kommit.
Hur kan jag gå till väga för att få mina pengar? Vad har jag för rättigheter?
Har inte haft liknande problem förut med hyresgäster och vet inte hur jag ska bära mig åt. Inte för att det är en jättesumma, men jag tycker inte jag ska stå för kostnaden när vi kommit överens om annat samt att jag faktiskt tagit hand om hennes häst under tiden som hon inte kunde själv.
Hur ska jag göra?