Ej Färdigregistrerad...

Sv: Ej Färdigregistrerad...

Dom verkar ligga "efter" o min märr har inte fått "påanmälan" att hon har fött i maj iår.Får snart ta o ringa o kolla så dom ej har tappat bort papperen

Mehl skrev:
Dom verkar ligga "efter" o min märr har inte fått "påanmälan" att hon har fött i maj iår.Får snart ta o ringa o kolla så dom ej har tappat bort papperen
På anmälan? :o

Det jag menar är samma som du.Det står inte "ej färdigreg." som det gör på märrarna som har fått senare än henne....

Humelibumlan skrev:
Är STC ovanligt sena i år eller är det normalt att massa 2004: or inte är färdigreggade ännu? :confused:

Vår var klar bara ett par veckor efter frysmärkningen i våras, årsfölet dök upp i registren bra snabbt efter att pappren blivit inskickade (max en vecka)

Men de har väl ett och annat pass att administrera nu? Fast även där var det lika för oss, passen kom på posten 2-3 veckor efter att passkontrollanten varit och kollat in "tanterna".

/// ghost

Det tycker jag du ska kolla upp så det inte har blivit något fel. För min märr tog det två dagar efter jag hade skickat in tills avkomman fanns med som ej färdigregistrerad på travsport.se.

Humlan, jag tycker också att det finns många 04or som inte är färdigregisterade än. Har ingen aning om vad det beror på...

* knapplån*
finns ju en tråd på hästverksamhet(?) om en som har tagit omhand om en 1-årig travare åt en annan person, denna häst är inte registrerad överhuvudtaget trots full travstam, varför inte? är det för att stoägaren inte betalat in några avgifter? den finns inte med överhuvudtaget på stoets avkommor.

Vad finns det för andra skäl?

..att märrarna inte är DNA typade...står dom med som "ej färdigregistrerade" så är språngavgiften betald och man "väntar" bara på frysmärkningen....mitt föl i år står som färdig registrerad bara tills frysmärkningen är klar och då kommer namnet in också

martha skrev:
..att märrarna inte är DNA typade...står dom med som "ej färdigregistrerade" så är språngavgiften betald och man "väntar" bara på frysmärkningen....mitt föl i år står som färdig registrerad bara tills frysmärkningen är klar och då kommer namnet in också
Men? Doris är frysmärkt... gjorde vi ju i våras?

Humelibumlan skrev:
Men? Doris är frysmärkt... gjorde vi ju i våras?

Är inte Doris färdig??? :confused:

Har du fått passet??? Mios pass kom på ett par veckor och innan dess var allt klart på Travsport... :)

ghost skrev:
Är inte Doris färdig??? :confused:

Har du fått passet??? Mios pass kom på ett par veckor och innan dess var allt klart på Travsport... :)
Nej, hon står som ej färdig registrerad... Finns några till efter samma pappa födda -04 som det står det samma på :smirk: Har inte orkat kolla runt på andra hingstar?
Inget pass heller...

solros skrev:
Det tycker jag du ska kolla upp så det inte har blivit något fel. För min märr tog det två dagar efter jag hade skickat in tills avkomman fanns med som ej färdigregistrerad på travsport.se.

Grejen är att jag skickade in papperen början på juli o fick tillbaka dom för det fattades en namnteckning,skickade tillbaka dom inom en vecka tror jag det var o sen har jag ej sett till nåt mer papper.

:rofl: D och S är ju bredvid varandra ....juuuh... fast dyddlar var ju ganska så gulligt egentligen :love:

martha skrev:
:rofl: D och S är ju bredvid varandra ....juuuh... fast dyddlar var ju ganska så gulligt egentligen :love:
Du skriver som jag pratar just nu ;)

Dyddlar är ju ett självklart ord... lite vänligare än- Va fan sysslar ni med???? :angel:

Lugn bara .....det brukar kunna ta tid :smirk: . Vi har en som är färdig för längesedan och en som inte är det än. De frysmärktes samtidigt.

Just nu kan jag tänka mig att de jobbar för att få auktionshästarna klara innan de fortsätter med resten.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: Pegasus63
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 274
Senast: Badger
·
Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 816
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025