Ej Färdigregistrerad...

Sv: Ej Färdigregistrerad...

finns inte med alls! varken som ej färdigregistrerasd eller nåt

/nilema *långa naglar och full*

nilema skrev:
* knapplån*
finns ju en tråd på hästverksamhet(?) om en som har tagit omhand om en 1-årig travare åt en annan person, denna häst är inte registrerad överhuvudtaget trots full travstam, varför inte? är det för att stoägaren inte betalat in några avgifter? den finns inte med överhuvudtaget på stoets avkommor.

Vad finns det för andra skäl?

Det är mycket troligt att fölavgiften inte är erlagd på en ettåring som inte finns med som avkomma ens. Betalar man inte kan avkomman inte reggas. Det är ju bara att ringa till hingsthållaren och kolla!

Jag vet inte hur det funkar om man kan betala levandefölavgiften och regga, men jag tror det finns tidsgräns på det?

För ett par år sen var det en människa som skulle lura på mig ett 5-årigt oreggat sto efter Tamin Sandy som avelssto eller tävlingshäst (hon hade varit i träning några månader som tvååring trots att hon var oreggad). Hon blev ytterst förolämpad när jag inte tyckte att hästen var något att ha. :devil:

Min ena hade en oreggad syster men den var "hemtillverkad" och sen såldes stoet som ridhäst och köparen brydde sig inte om att regga ungen. Den finns nu i STC:s register som GB-import. :confused: :D

/// ghost

solros skrev:
Det tycker jag du ska kolla upp så det inte har blivit något fel. För min märr tog det två dagar efter jag hade skickat in tills avkomman fanns med som ej färdigregistrerad på travsport.se.

Humlan, jag tycker också att det finns många 04or som inte är färdigregisterade än. Har ingen aning om vad det beror på...
Ringde till STC igår o dom hade ej fått tilbaka papperen,så nu måste jag begära en dublett av hingstägaren.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: Pegasus63
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 274
Senast: Badger
·
Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 816
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025