Eh.. only in the US..

Sv: Eh.. only in the US..

Som jag ser det där med låda och katt vs hund, så en katt går även i det fria, om den kan, i sand eller annat material där den kan krafsa över lämningarna. Iaf mina drar sig gärna undan när de ska uträtta sina behov. Inte sett någon katt sätta sig på gräsmattan. En okastrerad hankatt däremot borde kunna spraya diverse.

En hund, har ju generellt helt andra mönster, de sätter sig ofta där de är, ffa urineringen, även om många vill skita i lite högre gräs.

Så jag anser det är en liten skillnad, även om inte heller jag tror en pottränad hund mår dåligt. Däremot anser jag att rent generellt kan folk skaffa en katt istället om de tycker argumenten i texten (typ - djurägare som inte orkar gå ut flera gånger per dag med hunden) är bra.

Lite OT men det fanns ett system med en brandpost också, på annan sida, så hanhundarna kunde få lyfta på benet. Googlade lite om vilka som använde de där systemen, och det visade sig INTE vara ovanligt att hundar var ensamma 9 -1 2 h/dag när äg jobbade, enligt egna utsagor från ägarna på olika forum. (I många fall var hunden i bur den tiden med)

Och OM hundstackaren nu ska lämnas 9 - 12 h, då är jag HELT för att ge den en 'låda' för att minska obehaget för hundstackaren. Men samma där, varför ha hund om man har den ensam så mkt.

Sv: Eh.. only in the US..

Hundar har ett behov av att få nosa och lukta och få intryck den vägen. Det har säkerligen katter också i och för sig.

Jag tror faktiskt inte att en hund som gör sina behov på en låda mår dåligt. Inte alls faktiskt. Det handlar inte om vart hunden gör sina behov, det handlar om hur mycket aktivering hunden får annars. Går man promenader varje dag så är det nog skit samma för hunden vart den kissar och bajsar faktiskt.

Du hann före. Även Alexandra_W skrev några rader som jag håller med om.

Elina8, jag skrev i ett tidigare inlägg att det inte behöver vara fel med att lära en hund att gå på låda, det jag tycker är fel är när det helt enkelt går överstyr och ägarna av bekvämlighet låter detta bli något permanent utan att komplettera med de viktiga promenaderna, som Ramona också förklarade.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka